Direct naar de content
icon search white
MijnOverheid

MijnOverheid Berichtenbox

Via de aansluiting van MijnOverheid Berichtenbox geef je de burger toegang tot een persoonlijke digitale postbus. Op deze manier kunnen relevante berichten digitaal aan burgers worden bezorgd. De burger heeft een centrale postbus waar alle overheidsinformatie in wordt aangeboden.

De aflevering van overheidsinformatie is gegarandeerd en beveiligd. De burger ontvangt via MijnOverheid Berichtenbox notificaties wanneer nieuwe informatie beschikbaar is. Met de inzet van MijnOverheid Berichtenbox kan jouw gemeente de hoeveelheid papieren post aanzienlijk terugbrengen.

Berichtenbox

Gemeentelijke applicaties die berichten willen verzenden naar MijnOverheid Berichtenbox, doen dit via de functionaliteit die hiervoor in Makelaarsuite is ontwikkeld. Verschillende applicaties sturen de digitale post in de vorm van berichten naar Makelaarsuite, waar een controle plaatsvindt, voordat het bericht via de Digikoppeling adapter wordt aangeboden aan MijnOverheid Berichtenbox.

Als jouw gemeente over een andere Digikoppeling adapter beschikt dan die van Makelaarsuite, dan wordt het bericht via Makelaarsuite gerouteerd naar deze Digikoppeling adapter.

Bekijk hieronder hoe gemeente Horst aan de Maas MijnOverheid Berichtenbox heeft geïmplementeerd.

Deel via:

Wil je meer weten?

In de volledige klantcase gaan we in op het proces, de samenwerking en de oplossing.

De volledige klantcase bekijken?

Download document (5MB)

‘Samen met de klant komen tot een optimale ondersteuning van processen en diensten geeft me energie.’

Ton Timmermans, Product Owner Gegevensmanagement
Ton Timmermans website.png