Direct naar de content
icon search white
Samen Verder

iService

Kritisch naar je eigen gemeentelijke processen kijken en deze optimaliseren: door de waan van de dag kom je hier niet altijd aan toe. Daarom bieden we met iService een optimalisatietraject aan. Dit alles met de focus op het verbeteren van de dienstverlening en het nog efficiënter laten werken van de applicatiebeheerders en eindgebruikers. Daarmee bieden wij een versnelde aanpak om te komen tot blije medewerkers en vervolgens ook blije burgers.

Een versnelde aanpak met meerwaarde

Samen zorgen we voor een goed inzicht in gebruik van iBurgerzaken apps, koppelingen van en naar iBurgerzaken, de functionele en technische inrichting, selfservicepercentages, doorlooptijden, performance en actuele vragen vanuit de praktijk. Dat doen we door te kijken naar het Samen Verder dashboard, een QuickScan en meerdere gesprekken met verschillende medewerkers binnen en buiten het burgerzakenteam. Zo werken we gericht toe naar een set van aanbevelingen die passen bij jouw gemeentelijke situatie. Voor het optimalisatietraject koppelen we deze aan concrete doelstellingen die we beetpakken tijdens iService. Daarmee bieden wij een versnelde aanpak om te komen tot blije medewerkers en vervolgens ook blije burgers.

Harry Siebring, Kwaliteitsmedewerker contactplein bij gemeente Midden-Groningen

‘Het Samen Verder traject zet mensen aan het denken en zorgt voor scherpte aan beide kanten. Wat soms al jaren wordt gezegd, wordt nu versneld gedaan omdat je elkaar er op een positieve manier mee confronteert. Dit partnership schept een meerwaarde, het voelt dichtbij.’

Een gepersonaliseerd optimalisatietraject

Ervaren consultants van PinkRoccade Publiekszaken bieden ondersteuning op locatie tijdens iService-dagen. Met de juiste expertise en ervaringen vanuit de praktijk realiseren we zo samen de doelstellingen rondom digitale dienstverlening, basis op orde en procesoptimalisatie van de gemeente. Zo zorgen we samen voor een werkdrukvermindering en een hogere klanttevredenheid, voor blije medewerkers en blije burgers.

Een aantal voorbeelden van doelstellingen in andere Samen Verder trajecten:

  • Alle burgerviews live (inclusief groene verwerking) in 2021 met voor elk proces een selfservicepercentage van 70% in 2022;
  • Gemeente haalt eind 2021 minimaal de benchmark op alle (digitale) processen, met uitzondering van geboorte;
  • Gemeente brengt alle groene processen live voor december 2022;
  • In 2022 is de gemeente live met iBijhouding;
  • Gemeente neemt alle nieuwe functionaliteiten optimaal in gebruik. We richten bijvoorbeeld functionaliteit rond de meertalige burgerview, groene verwerking, iRaadplegen en adresonderzoek optimaal in;
  • Gemeente neemt de nieuwe apps persoonsonderzoek en controle briefadres in gebruik in Q2-2022;
  • Gemeente zet alle documenten in 2022 over naar iDocumentcreatie;
  • Basiskennis bij alle iBurgerzaken gebruikers wordt bij iedereen opgefrist en naar een hoger niveau getild in 2022. Elke gebruiker/functioneel beheerder kent na afloop de basis van elk proces en weet waar alle handigheidjes zitten;
  • Gemeente implementeert uiterlijk Q1-2022 aanvraag uittreksels via eHerkenning zodat bedrijven uittreksels en afschriften kunnen aanvragen.
Deel via:

‘Mijn doel is om in verbinding met klanten en relaties écht bij te kunnen dragen aan (proces)verbetering en innovatie.’

Femke van der Gouw, Productmanager Dienstverlening
Femke Rhouat.png