Direct naar de content
icon search white
Beleidsterreinen

Publiekszaken

Inwoners zullen ook in de toekomst afhankelijk blijven van gemeenten als het gaat om publieke dienstverlening. Dat die afhankelijkheid een heel andere vorm krijgt, is evident. De burger komt steeds meer centraal te staan en gemeenten krijgen veel meer een regisserende of faciliterende dan een uitvoerende rol. Het gros van de dienstverlening zal digitaal worden afgehandeld; de balie blijft er slechts voor uitzonderlijke gevallen. 

iBurgerzaken is de betrouwbare basis bij 169 gemeenten met 31 e-diensten met gemiddeld 71 procent selfservice. In een actieve community van 70 gemeenten verbeteren en verrijken we iBurgerzaken. Inmiddels hebben we ruim 100 best practices gecreëerd.

Met OPENburgerzaken zetten we de stap vooruit: hét platform met open data en open verbindingen, waarmee we publiek geld omzetten naar publieke waarde. Ons platform maakt onder andere dienstverlening op basis van levensgebeurtenissen en ketendigitalisering mogelijk. Zo geldt voor al onze gemeenten: eenmalig ontwikkelen, meervoudig gebruik en jarenlang plezier.

 

Wij maken burgerzaken OPEN
Deel via:

Wij maken burgerzaken OPEN

Met iBurgerzaken en OPENburgerzaken van PinkRoccade Publiekszaken komen we tegemoet aan de volgende eisen; digitale dienstverlening, 24x7, vanaf elk gewenst apparaat en elke locatie. Meer dan 169 gemeenten [red. juni 2021] kiezen al voor selfservice voor en door burgers, bedrijven en instellingen. Hoe we “Wij maken burgerzaken OPEN” concretiseren krijgt vorm in onze VVV voor Burgerzaken. Het team dat werkt aan VVV voor Burgerzaken bestaat uit 80 FTE. Zo zijn we klaar voor vandaag én morgen!

‘Via tevreden klanten naar tevreden burgers en bedrijven over de gemeentelijke dienstverlening.’

Tjerk Venrooy, Directeur Publiekszaken
Website.png