Direct naar de content
icon search white
Beleidsterreinen

Publiekszaken

Inwoners blijven in de toekomst afhankelijk van gemeenten als het gaat om publieke dienstverlening. Dat die afhankelijkheid telkens andere vormen aanneemt, is evident. De burger komt steeds meer centraal te staan en gemeenten krijgen meer een regisserende of faciliterende dan een uitvoerende rol. Het gros van de dienstverlening wordt digitaal afgehandeld; de balie blijft er slechts voor uitzonderlijke gevallen. 

iBurgerzaken is de betrouwbare basis bij 175 gemeenten met 32 e-diensten met gemiddeld 79% selfservice. In een actieve community van 82 gemeenten verbeteren en verrijken we iBurgerzaken. Inmiddels hebben we ruim 200 best practices gecreëerd.

Met OPENburgerzaken zetten we de stap vooruit: we maken burgerzaken letterlijk open, door op basis van de principes van Common Ground, belangrijke burgerzaken data beschikbaar te stellen voor ketenpartners en burgers. Hierdoor is efficiëntere en proactieve dienstverlening mogelijk. 

Deel via:

Wij maken burgerzaken OPEN

Met iBurgerzaken en OPENburgerzaken van PinkRoccade Publiekszaken komen we tegemoet aan de volgende eisen; digitale dienstverlening, 24x7, vanaf elk gewenst apparaat en elke locatie. Meer dan 169 gemeenten [red. juni 2021] kiezen al voor selfservice voor en door burgers, bedrijven en instellingen. Hoe we “Wij maken burgerzaken OPEN” concretiseren krijgt vorm in onze VVV voor Burgerzaken. Het team dat werkt aan VVV voor Burgerzaken bestaat uit 80 FTE. Zo zijn we klaar voor vandaag én morgen!