Direct naar de content
icon search white
Beleidsterreinen

Publiekszaken

Inwoners zullen ook in de toekomst afhankelijk blijven van gemeenten als het gaat om publieke dienstverlening. Dat die afhankelijkheid een heel andere vorm krijgt, is evident. De burger komt steeds meer centraal te staan en gemeenten krijgen veel meer een regisserende of faciliterende dan een uitvoerende rol. Het gros van de dienstverlening zal digitaal worden afgehandeld; de balie blijft er slechts voor uitzonderlijke gevallen. 

Wij maken burgerzaken OPEN

Met iBurgerzaken en OPENburgerzaken van PinkRoccade Publiekszaken komen we tegemoet aan de volgende eisen; digitale dienstverlening, 24x7, vanaf elk gewenst apparaat en elke locatie. Meer dan 169 gemeenten [red. juni 2021] kiezen al voor selfservice voor en door burgers, bedrijven en instellingen.

‘Via tevreden klanten naar tevreden burgers en bedrijven over de gemeentelijke dienstverlening.’

Tjerk Venrooy, Directeur Publiekszaken
Tjerk Venrooy