Direct naar de content
icon search white
25 mei 2020 - Blogs

Toen de ‘Pink’ nog niet voor ‘Roccade’ stond

In het kader van ons 70-jarig jubileum blikken wij het hele jaar terug op onze bedrijfsgeschiedenis. Dit doen we aan de hand van onze maandelijkse 'Partner van Betekenis' nieuwsbrief. Hierin lees je o.a. belangrijke gebeurtenissen, ontwikkelingen en bijvoorbeeld interviews met mensen die een sterke link hebben met PinkRoccade. Agnes Ferron is er daar een van: ze is Servicedesk medewerker PinkRoccade Samenlevingszaken. Agnes werkt al lang bij PinkRoccade en heeft veel met ons meegemaakt. Daarom vonden wij het mooi moment om haar eens vragen te stellen over haar 'Pink' ervaring.

Agnes begon bij L+T Informatica

Ze had psychologie gestudeerd maar daar was toen helaas geen werk in te vinden. Er was namelijk veel werkloosheid in Nederland. Via een test kon je je omscholen in de richting van informatica. Er was namelijk veel behoefte aan mensen in de informatica. Want die was toen in opkomst. “Ik ben een echte Alpha! Geen cijfers, juist talen. Maar ik slaagde gewoon voor die test waar heel veel mensen niet doorheen kwamen. Eigenlijk gaat informatica over logisch nadenken. En dat kan ik goed. Ik kon toen kiezen uit banen!”

Van L+T Informatica naar Civility, naar Roccade Civility

Toen Agnes startte werd ze gedetacheerd bij Philips. Ze werkte als applicatiebeheerder voor een applicatie in de logistiek. Het ging over onderdeeltjes die naar de klant verstuurd werden. Dit werd bijgehouden in deze applicatie. L+T Informatica werd in de jaren erop Civility. Daarna werd het Roccade Civilty. “Wat mij bijstaat, is dat we in het begin moesten wennen aan de wisselingen. Vooral dat je bijvoorbeeld bij de telefoon opnemen ineens een andere naam moest noemen.”

“Uiteindelijk blijft de kern van je bedrijf hetzelfde. Want je behoudt je klanten en collega’s en dat is toch het hart van je bedrijf.” gaat Agnes verder. “Je krijgt nieuwe spullen, nieuwe logo’s, nieuwe lijstjes, maar de kern bleef grotendeels gelijk. Dat is toch best knap als je voor een groot bedrijf werkt.” 

Als je kijkt naar de veranderingen die je hebt meegemaakt, waar ben je dan trots op? Agnes reageert met “Eigenlijk is het andersom. Ik ben niet trots op een specifieke verandering. Ik ben juist trots op het feit dat ondanks alles de kern van ons bedrijf niet verandert. Dat het zo fijn blijft!”

Het ontstaan van business units in ‘s-Hertogenbosch

Alle inhuur bij Philips werd stopgezet dus het was tijd voor iets nieuws. Agnes ging de software kant doen bij Burgerzaken. “Afdeling SES maatwerk, daar ben ik het langst werkzaam geweest. Wij waren het ‘maatwerk clubje’. Hier maakten wij een hele verre voorganger van iNzicht. Maar helaas werd dit clubje niet in stand gehouden toen we naar ‘s-Hertogenbosch verhuisden.” Vanaf dat moment besturen we vanuit materiegebied. Dit is het begin van onze business units.

Toen werd Agnes gebeld door iemand van Samenlevingszaken. Ze waren op zoek naar iemand voor de helpdesk. “Ik was meer een regeltante geworden, offertes sturen, testen en ik had veel klantcontact. En dat vond ik leuk!” Dan kom je terecht in een nieuwe club, wat gebeurt er dan? “Ik voelde me een beetje overbodig, want ik wist niet zoveel van het sociaal domein. Maar als je de telefoon opneemt, krijg je heel veel vragen. Je leert snel heel veel en dan kom je er wel uit.” Agnes werkt bij de afdeling Samenlevingszaken vaak mensen in. “Mijn eigen ervaring met inleren is ook de reden waarom ik altijd tegen nieuwe collega’s zeg, kijk eens in de calls die beantwoord zijn. Kijk daarnaar, daar leer je van!”

Visie op 70 jaar van PinkRoccade Local Government

Als je terugkijkt op alle afgelopen jaren, wat neem je dan mee? Wat zou jouw advies zijn aan onze klanten met betrekking tot verandering? “Het is belangrijk dat mensen elkaar blijven vinden. Maar ook vooral blijven doorgaan zoals we nu doen, met een menselijke toon. Naar buiten maar ook naar binnen. Het zijn altijd de mensen die belangrijk zijn. Dat geldt voor collega’s maar ook voor klanten. Met klanten heb ik natuurlijk altijd veel contact. Dat contact maakt het speciaal en leuk voor mij.

‘Dus mijn visie: de mens maakt het bedrijf, collega en klant.’

Wil je meer weten over Partner van Betekenis?

2020 is ons jubileum jaar. Wij bestaan nu 70 jaar. Een mooi moment om terug te kijken naar de afgelopen jaren. Dit doen wij maandelijks aan de hand van 3 thema's per decennium:

  • De wereld om ons heen
  • De wereld van technologie & ICT
  • De wereld van PinkRoccade Local Government

Ook na 70 jaar focussen wij ons nog steeds op de gemeentelijke markt. Wij voegen betekenis toe aan onze markt. En dat blijven we doen. Daarom zijn wij: Partner van betekenis.

Deel via: