Direct naar de content
icon search white
16 november 2021 - Onze verhalen

Leren van het kijkje in de keuken....

In 2000 begon ik bij de gemeente Amstelveen. Bij de receptie startte ik, waarna ik al snel doorgroeide als senior medewerker burgerlijke stand op de afdeling Burgerzaken. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar de gemeente Waterland. Ik heb daar ervaring opgedaan in applicatiebeheer en ik groeide door totdat ik de rechterhand was van de afdelingsmanager. 

  • Naam: Sonja van den Bosch-Jager
  • Huidige functie: Consultant bij PinkRoccade Publiekszaken

Voorwaarts

In de laatste gemeente waar ik werkzaam was, Landsmeer, heb ik het project van de implementatie van iBurgerzaken gedraaid. Omdat ik vooruit wilde in mijn werk en binnen deze gemeente ongeveer aan de max zat qua ontwikkeling dacht ik steeds vaker aan een rol aan de producentkant. Zo ben ik via een collega bij PinkRoccade terechtgekomen. Binnen mijn vakgebied, Burgerzaken, krijg ik daarmee de mogelijkheid het product naar een hoger level te brengen voor gebruikers. Ik spreek de ‘taal’ van Burgerzaken. Je weet wat er speelt, meedenken en meepraten gaat makkelijker. Ik ben altijd bezig met mijn passie, namelijk Burgerzaken!

Van gebruiker naar leverancier

Mijn switch naar PinkRoccade is gelukkig aangemoedigd en heel goed opgepakt toen ik aankondigde weg te gaan bij de gemeente. Ik werd gestimuleerd om mezelf te ontwikkelen en deze uitdaging aan te gaan. Wat het leuke is, is dat ik momenteel de consultant ben die de gemeente Landsmeer in portefeuille heeft en hen dus helpt om iBurgerzaken zo goed mogelijk te gebruiken en gebruik ervan te verbeteren en te verrijken.

Energiegevers

Ik krijg veel energie van de afwisseling! Het feit dat we met alle medewerkers van Publiekszaken werken aan één doel is geweldig. Die stip aan de horizon is waar we heengaan, samen, met elkaars hulp en ideeën. Omdat je als consultant zoveel verschillende mensen spreekt bij verschillende gemeenten krijg je een kijkje in de keuken en pakken we de voordelen vanuit de ene gemeente en brengen die naar de ander. Deze hebben we ook gebundeld overigens, in de Best Practices, zoals geformuleerd op onze website en in ons magazine iNSPIRATIE 2.0. Als ik wegga bij een klant en ik weet dat die tevreden is dan geeft mij dat een voldaan gevoel. Met hard werken streven we gezamenlijk naar een zo goed mogelijk resultaat voor de klant. Dat is het doel!

Mogelijkheden

Binnen PinkRoccade word je gestimuleerd om out of the box te denken en jezelf te ontwikkelen. Je ideeën worden serieus genomen en je krijgt veel vrijheid en ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Dit heeft er voor mij persoonlijk voor gezorgd dat ‘iRelease’ is gelanceerd. In deze 2 uur durende sessies nemen we een nieuwe release met de klant door met als doel kennis te verhogen en daarmee het gebruik te vergemakkelijken. Dit idee opperde ik eens en is nu actief binnen onze programma’s. Daar ben ik trots op!

Deel via: