Direct naar de content
icon search white Created with Sketch.
27 september 2019 - Blogs

Wetenswaardigheden burgerzaken (oktober 2019)

Als Productmanager ben je continu bezig met de toekomst en wat we moeten doen om het voor de burger en de medewerkers van de gemeente gemakkelijker te maken. Deze maand over de fietstoer ter ere van het 5-jarig bestaan van iBurgerzaken en de vele reacties op mijn vorige blog.

Hoe trots kan je zijn?

In het kader van het 5 jaar bestaan van iBurgerzaken hebben we een mooie fietstoer (iBurgerzaken on tour) gemaakt langs 16 klanten. Wat een mooie momenten samen!

Wat zijn er mooie verhalen gedeeld over hoe klanten de implementaties van iBurgerzaken ervaren. En over iBurgerzaken als pakket in de praktijk ingezet wordt.

Je merkt dat je écht een partner bent en samen kijkt naar verbeteringen en doelen die de klant heeft. Het kriebelt dan ook om direct aan de slag te gaan; zoals samen het meerjarenplan bespreken of de nieuwe apps invoeren om het allemaal nog leuker en makkelijker te maken.

Zo heb ik veel plannen gehoord om nog hogere selfservicepercentages te realiseren, of processen versneld in te voeren of te optimaliseren. Denk aan de Groene verhuizing en iReisdocumenten.

Ja, dan ben je trots op ons gezamenlijk product iBurgerzaken. Trots omdat we dat samen hebben gedaan. En nog steeds doen! Maar liefst 21 mooie echte e-diensten hebben we samen ontwikkeld. Burgerzaken is nu de meest moderne afdeling van de gemeente. Dit is voor mij co-creatie uit het hart.

Maar eigenlijk ben ik nog meer trots op HOE we met elkaar omgaan. De wethouder van Waalwijk zei bij de eerste livegang van iBurgerzaken: “ik weet niet wat er allemaal gebeurt met de samenwerking van onze medewerkers en jullie Pink-medewerkers. Ik constateer een zelfde DNA die ik betitel als lef, passie en toewijding”.

Mat oktober 2019.png

En dat doen we 5 jaar later nog steeds met veel enthousiasme en met een klantgerichtheid zoals het ook moet zijn. Ik voel dat onze klanten én ook onze medewerkers dat heel erg waarderen. Eigenlijk ben ik daar nog trotser op dan op ons mooie product iBurgerzaken.

Deze trots, vertaald naar een hartelijk dankwoord, wil ik graag op ons congres op 22 november uitspreken. Gelijktijdig met een kennisdeling van maar liefst 100 mooie best practices voor en door gemeenten.

Dus … hoofden Burgerzaken, teamleiders, (senior) medewerkers, applicatiebeheerders… ben je ook trots op onze samenwerking... ben dan aanwezig op het congres en meld je nu aan en ik heet je graag (persoonlijk) welkom. Helaas is er een limiet van 250 bezoekers en het aantal aanmeldingen loopt hard op.

Vooral iAcademy veel aanmeldingen

In de vorige nieuwsbrief is een oproep gedaan voor:

  • iAcademy voor applicatiebeheerders;
  • iRaadplegen als vervanger voor IZRM;
  • iDocumentCreatie de nieuwe versie van Kofax modeldocumenten.

Super hoe velen van jullie gereageerd hebben, dank daarvoor! Zo was er veel interesse voor iAcademy voor de applicatiebeheerders. Mona Law, onze Product Champ, geeft jullie bericht over deze nieuwe dienstverlening.

Wil je alsnog hier meer over weten of je opgeven? Klik dan hier of lees het artikel uit de vorige nieuwsbrief.

Deel via:

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers