Direct naar de content
icon search white
1 juli 2021 - Blogs

iConnect door de ogen van… Customer Care

Last but not least: iConnect door de ogen van ons Customer Care team. In dit interview Dionne Hubert, Teamlead, aan het woord over de voordelen van het iConnect platform en de veranderingen voor dit team. 

Momenteel draaien veel gemeenten met hun applicaties on premise. Met de invulling van het iConnect platform gaan deze verschuiven naar de Pink Private Cloud. Hiermee neemt het Customer Care team van PinkRoccade automatisch het technisch beheer over van de gemeenten. Natuurlijk maken we de werkzaamheden die we uitvoeren zo transparant en inzichtelijk mogelijk. Net zoals de performance van de applicaties. Hiervoor bekijken we de komende tijd de mogelijkheden om deze nog beter aan de gemeente te presenteren.

Het klantcontact zal positief veranderen
Naast dat het team de omgevingen van de gemeenten monitort, de koppelingen beheert en zorgt dat de data veilig staat, wordt Customer Care nog meer een expert als het gaat om API’s en het adviseren van klanten op het gebied van datakwaliteit.

Het treffen van voorbereidingen voor een goede transitie naar het iConnect platform
Het team bereidt zich de komende periode voor op hun nieuwe rol. Dit doen zij door te kijken wat er nodig is aan capaciteit en kennis om klanten in de transitie naar iConnect goed te kunnen helpen.

Het team werkt hierin samen met Development en Services. Als er vanuit Development ontwikkelingen zijn of wanneer er API’s geïmplementeerd zijn door de consultants, dan kunnen hierover vragen terecht komen bij Customer Care.

Houd de regie in het applicatielandschap van jouw gemeente
Ook Dionne vertelt nogmaals dat het voor gemeenten belangrijk is om ook voor API’s 1 centraal punt in het landschap te realiseren. Op deze wijze houd je als gemeente regie over je eigen gegevens. Met de komst van API’s en de huidige koppelingen ontstaat er tijdelijk een hybride situatie. Hierdoor kan je applicatielandschap onoverzichtelijk worden en daardoor het beheer lastiger. Creëer dus net zoals bij Makelaarsuite ook voor je API’s een centraal punt waarop alle lijntjes samen komen. Dit alles in de visie van Common Ground.

Het overzicht centraliseren maakt het makkelijker om bij te houden wat er gebeurt en of de lijntjes goed lopen. Daarbij komen bij meer koppelingen ook steeds meer AVG en privacy vraagstukken kijken. Om ook hier inzicht te houden in wat er allemaal opgevraagd wordt is 1 centrale plek belangrijk.

Neem gerust contact met ons op
Benieuwd naar het iConnect platform of de aspecten waar dit team aan werkt? Neem dan gerust contact op met Dionne via Dionne.Hubert@PinkRoccade.nl.

 

Deel via:

‘Samen vinden we een weg, of creëren we er een.’

Dionne Hubert, System & Application Administrator
Dionne.png