Direct naar de content
icon search white
5 augustus 2019 - Blogs

Delen maakt rijk!

De komende periode gaan we nog meer geven en delen, zonder er ook maar iets voor terug te verwachten. Het delen van praktijkverhalen rondom iBurgerzaken biedt namelijk hele waardevolle mogelijkheden aan anderen. Zo kunnen we samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht zetten en de dienstverlening verder verbeteren. Als dat geen Customer Care is!

Verrijken, verbinden en versterken

De komende periode delen we tientallen praktijkervaringen rondom iBurgerzaken. In deze best practices beantwoorden we direct en indirect vragen als: Wat betekent digitale dienstverlening voor jou en de gemeente? Wanneer heb jij verspillingen in je proces ervaren? Wat deed dat met de organisatie en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Het digitaliseren of optimaliseren van een burgerzakenproces deed je dat alleen of zocht je hulp/steun? Waar liep je vast en waardoor of op welk moment kon je weer verder? Aan wie had je op dat moment wat? Etc.

Geven en delen is overigens op zich niet nieuw voor ons, onze consultants doen dat dagelijks en eerder verzorgden we workshops binnen de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten: tijdens #LSG17 lag de focus op het verhogen van selfservice en binnen #LSG18 op het optimaliseren van het verhuisproces. Het verschil? Dat zijn fysieke sessies. Nu zetten we deze ervaringen ook ‘op papier’ om elkaar en de dienstverlening continu te verrijken, te verbinden en te versterken. En te zorgen dat je op elk gewenst moment zelf op zoek kunt naar antwoorden op jouw vragen.

Verrassen, verdiepen en vergroten

In aanloop naar het Grote Publiekszaken Selfservicecongres (#GPSC19) verrassen we je niet alleen meerdere malen met best practices vanuit uiteenlopende onderwerpen en invalshoeken; co-creatie, selfservice, procesoptimalisatie, communicatie en aansturing. We vragen je ook welke best practices we letterlijk op het podium moeten zetten tijdens het congres.

Kort nadat we deze best practices publiceren vragen we je daarom te stemmen op de praktijkverhalen waar jij het liefste meer kennis en inspiratie over wilt opdoen op vrijdag 22 november. We bespreken er een aantal dan namelijk heel graag in meer detail. Uiteraard spelen de ‘ervaringsdeskundigen’ hierin de hoofdrol want wie kan het nou beter vertellen?!

 

P.S. Uiteraard zijn alle best practices meer dan welkom! Deel daarom jouw praktijkervaringen met me want mogelijk is deze nog niet door iemand anders benoemd. Alleen zo zetten we samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht.

Deel via:

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Customer Care manager
Sanne van der Zanden

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6267