Direct naar de content
icon search white
Verkiezingen

iVerkiezing - portfolio en leverdata

Welke functionaliteiten mag je verwachten en wanneer zijn deze leverbaar?

iVerkiezing: bestaande uit drie onderdelen

iVerkiezing bestaat uit drie onderdelen: 1) iVerkiezing Extra 2) Stembureaumanager en 3) Integratie tussen Stembureaumanager en IBurgerzaken. 

iVerkiezing Extra

De adoptie van iVerkiezing Extra ging razendsnel! In 2018 voerden 5 gemeenten met succes én plezier de gemeenteraadsverkiezingen uit met iVerkiezing; de pilot voor dit nieuwe product binnen iBurgerzaken. In 2019 kozen daarbovenop 90 andere gemeenten ervoor om iVerkiezing te gebruiken. En eind 2021 zijn alle gemeenten overgestapt op deze nieuwe module. 

Stembureaumanager

Voor het administratie- en presentatiegedeelte van een verkiezing zijn wij een strategische samenwerking gestart met Partners 4 IT, de makers van de Stembureaumanager. 

Integratie tussen Stembureaumanager en iBurgerzaken

Deze integratie is in ontwikkeling. Dit gaan we doen in fases. We starten met fase 1: op basis van import/export van bestaande persoonsgegevens zoals BSN, geslachtsnaam en geboortedatum. Daarna fase 2: automatische koppeling tussen Stembureaumanager en iBurgerzaken op basis van een API. In de toekomst zullen we zeker nog naar verdere integratie mogelijkheden kijken. Wil jij je opgeven als kwartiermaker om dit samen met ons op te pakken en een concrete bijdrage te leveren? Meld je dan aan als kwartiermaker via dit formulier.

 

 

Deel via:

‘Samen met klanten verantwoordelijk voor nieuwe innovaties!’

Dylan Kusters, Innovatiemanager
PinkRoccade_210831_3857_AS - Copy.png