Direct naar de content
icon search white
31 mei 2018 - Nieuws

De hoogtepunten van de klantendag van PinkRoccade Informatievoorziening

Op donderdag 17 mei was weer de jaarlijkse klantendag van PinkRoccade Informatievoorziening georganiseerd, dit keer vond het plaats in Houten. Ruim 55 klanten hebben deze dag bijgewoond van in totaal 50 verschillende gemeenten. We nemen graag de hoogtepunten van deze mooie dag met je door! 

Dit jaar hadden we een andere opzet van onze klantendag. Bezoekers mochten namelijk zelf kiezen bij welke presentaties ze aanwezig wilden zijn in drie verschillende rondes. Daarbij konden zij in de middag een workshop volgen. Het aanbod presentaties varieerde van de AVG & Makelaarsuite tot Datagedreven sturing en de Toolkit Informatievoorziening. Klanten konden naar die presentaties gaan welke voor hen interessant en nuttig waren. De ervaringen van klanten over deze nieuwe opzet en de inhoudelijke presentaties waren erg positief!

Naast de nieuwe kennis die zij opgedaan hadden deze ochtend vonden klanten het ook leuk om weer met collega gemeenten in gesprek te zijn en ervaringen te delen.

Enkele leuke quotes van aanwezige klanten:
Gemeente Delfzijl, Tineke Lokken-Kuiper - “Het enthousiasme over de producten werkt aanstekelijk en dan leeft het ook meer. Daarnaast is het leuk om andere Applicatiebeheerders te spreken over hoe zij hun werkzaamheden uitvoeren.”
 
Gemeente Noordenveld, Wilma Geerlings – ”De presentatie over iNzicht Sociaal Domein stak er voor mij bovenuit. Het dashboard werkt erg snel en ik geloof dat het dashboard de toegevoegde waarde levert om je beleid daarop in te zetten. Ik heb op die dag ook met Cora Schreuders gesproken, met haar heb ik nu afgesproken om volgende week te gaan brainstormen over iNzicht Ruimte & Omgeving. Op de klantendag mochten we ook zelf kiezen bij welke presentatie we aanwezig willen zijn, dit concept is goed bevallen! ”

Gemeente Leudal, Ruud van den EindenHet was leuk om gastspreker te zijn en mijn ervaringen over de module Niet Authentieke Objecten te mogen delen. De reacties van collega gemeenten waren positief en het is fijn om te horen dat ze hier hun voordeel mee kunnen doen. Zo heeft Gemeente Bloemendaal mij uitgenodigd om binnenkort langs te komen voor een masterclass Datamanagement. Tot slot ben ik van mening dat we als gemeenten elkaar nog vaker kunnen opzoeken om kennis en gebruikerservaringen met elkaar te delen. Dit doen we nog steeds te weinig!”

Enthousiaste gastsprekers
In tegenstelling tot voorgaande jaren hebben we dit jaar ook drie enthousiaste gastsprekers mogen ontvangen: Neeltje van der Heijden (Eigenaar van Professioneel en werkzaam als Senior Beleidsadviseur bij gemeente ‘s-Hertogenbosch) heeft uitleg gegeven hoe je als gemeente data kunt inzetten voor beleid, zodat je meer grip kunt krijgen op de resultaten binnen het Sociaal domein. Emile Mensink (werkzaam bij gemeente Nunspeet) heeft zijn ervaringen over de Toolkit Informatievoorziening gedeeld en realtime laten zien hoe je werkt met deze module. Tot slot heeft Ruud van den Einden (werkzaam bij gemeente Leudal) samen met Ton Timmermans gesproken over hoe je met de module Niet Authentieke Objecten grip kunt krijgen op deze objecten binnen de gemeente.

Wij willen alle aanwezige graag bedanken voor hun komst en hopen jullie op de volgende klantendag weer te zien!

Deel via:

‘Samen kom je verder!’

Jelmer van der Windt, Product Manager
PinkRoccade_0139.png

Ik help je graag verder

+31 6 4609 3455