Direct naar de content
icon search white
3 februari 2020 - Blogs

Wetenswaardigheden februari

Engelbert Wijnhoven, Productmanager Burgerzaken neemt het stokje over van Mat Keijers. Hij vertelt in deze blog meer over het onderdeel dienstverlening uit het meerjarenplanbord.

Veel aandacht voor Dienstverlening bij meerjarenplan

Super leuk om de eerste verhalen over het iBurgerzaken meerjarenplan(bord) te horen via onze accountmanagers. Vorige maand schreef ik al dat alle gemeenten weer een update krijgen. Voor de zekerheid: Nog geen afspraak gepland staan? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Wat opvalt is dat er dit jaar bijzonder veel aandacht is voor het blok “Dienstverlening” waarin je onder meer iService, iAcademy en iFAB terugvindt. Misschien ook niet vreemd want voor dienstverleners zoals gemeenten is procesinnovatie van groot belang. Zo kun je je immers onderscheiden van de rest. Zo werk je als gemeente steeds klantvriendelijker, sneller en digitaler. Helemaal in lijn met de wens van je klanten.

Wat bij elk gesprek weer blijkt is dat de mogelijkheden van onze dienstverlening goed aansluiten bij de verschillende klantvragen. We kunnen met één of meerdere typen dienstverlening voorzien in de meeste vraagstukken. Onze expertise (in ons netwerk) zetten we graag voor je in. We besparen je met onze verschillende diensten veel tijd en ergernis. Daarbij werken we uiteraard snel en efficiënt. Bovendien kijken we verder dan vandaag, we anticiperen tijdig op de vraag die komen gaat. En juist dat zie je ook terug in onze voor en door klanten ontwikkelde diensten iService, iAcademy en iFAB. Hieronder over elk van deze dienstverleningsconcepten meer informatie met een doorverwijzing.

iAcademy: masterclasses

Laat ik beginnen met de nieuwste loot: Eind 2019 hebben we met gepaste trots iAcademy gelanceerd; een serie masterclasses in eerste instantie speciaal ontwikkeld voor en door applicatiebeheerders. Sinds december hebben in totaal 55 deelnemers van 32 verschillende gemeenten deelgenomen aan de iAcademy Masterclass iDocumentcreatie. Deze klanten hebben met z’n allen een gemiddelde waardering van een 8 gegeven voor de Masterclass iDocumentcreatie! De Masterclasses werden bij ons op kantoor, op een externe locatie in Zwolle, bij de gemeente Goes en bij gemeente Dalfsen gehouden. Met name de gastgemeenten willen we via deze weg nogmaals bedanken voor het gebruiken van de locatie en de ervaren gastvrijheid. Nieuwsgierig? Lees meer

iFAB: functioneel applicatiebeheer

Steeds meer gemeenten vragen ons om te voorzien in functioneel applicatiebeheer. Via onze dienst iFAB komt er elke week een professional op locatie om de rol van functioneel beheerder te vervullen. Dit kan zijn om uiteenlopende redenen, bijvoorbeeld: voor de vele projecten die er lopen of om als vraagbaak te fungeren. Maar ook het structureel overnemen van een applicatiebeheerder die bijvoorbeeld met pensioen gaat. Nieuwsgierig? Lees Best practice 84 “Zet externe ondersteuning in”.

iService: een keuzepalet aan dienstverlening

Meer dan 40 gemeenten maken inmiddels al gebruik van iService. Waarom? Elke gemeentelijke situatie en specifieke kennisvraag behoeft unieke dienstverlening. En met iService bieden we een keuzepalet aan dienstverlening. Mede dankzij een QuickScan is elke iService-dag toe te spitsen op jouw situatie en jouw kennisvraag. Altijd met de focus op het verbeteren van de dienstverlening en het nog efficiënter laten werken van de medewerkers. Daarmee bieden wij een versnelde aanpak om te komen tot blije medewerkers en vervolgens ook blije burgers. Logisch dat deze vorm van dienstverlening zo goed aanslaat. Nieuwsgierig? Er staan meer informatie online: hoe het werkt, een aantal van de verschillende modules en meerdere best practices.

P.S. Nog geen afspraak voor het meerjarenplan?

In het eerste kwartaal komt je accountmanager naar je toe voor het bespreken en bijstellen van jouw meerjarenplan. Voor iedereen is het een win-winsituatie om te weten waar we gezamenlijk naartoe werken. Hierdoor kunnen we de planning voor het implementeren van producten en diensten beter op elkaar afstemmen. Nog geen afspraak gepland staan? Neem dan gerust zelf contact op met je accountmanager om deze in de agenda te zetten. Of vul dit formulier in.

Deel via:

‘Optimaliseren van processen dankzij innovaties met klanten en partners.’

Engelbert Wijnhoven, Productmanager
Engelbert Wijnhoven