Direct naar de content
icon search white
7 mei 2018 - Blogs

Wetenswaardigheden Burgerzaken (mei 2018)

Dit keer slechts één onderwerp: het meerjarenplan Burgerzaken. Veel leesplezier en reageer met onderwerpen naar mij. Mijn oproep: laat je collega’s zich aanmelden op deze nieuwsbrief.

In het teken van het meerjarenplan Burgerzaken!

Het maken van een planning is lastig. Of beter: je houden aan een gemaakte planning is erg moeilijk. Hoe zorgen we dat een gemeente constant voelsprieten heeft uitstaan om de strategische koers tijdig te kunnen bijsturen? Want dat is in het belang van ons beiden.

De interactieve aanpak die wij bedachten kent 4 gezamenlijke stappen:

  1. Inzicht: Toelichting op de roadmap iBurgerzaken voor de komende 3 tot 5 jaar. En bespreken van de huidige situatie van de gemeente: welke apps gebruik je al en wat zijn de selfservicepercentages?
    Roadmap-iBZK.png
  2. Tijdens het NVVB congres presenteerden we het meerjarenplan Burgerzaken. Samen met verschillende gemeenten keken we samen naar welke functionaliteit wanneer nodig is om nog betere dienstverlening te bieden.
    Meerjarenplan-IMG_20180418_113920.jpg
  3. Ook tijdens de regio-overleggen van de GebruikersVereniging is aan de aanwezige gemeenten uitleg gegeven waarom een eigen meerjarenplan zo belangrijk is. Vervolgens geven ze zelf een aanzet voor het meerjarenplan van de eigen gemeente. Inspirerend en ook zeer nuttig!
    IMG_20180424_145624.jpg
  4. Inmiddels hebben we ook al de vertaalslag gemaakt naar de individuele gemeente. Ofwel we komen naar je toe. We gaan samen met jouw burgerzakenteam het meerjarenplan voor de gemeente voor de komende 3 jaar concretiseren en inzichtelijk maken. Dat doen we op een fysiek magneetbord dat je vervolgens mag houden en met regelmaat zelf kunt bijstellen. Daarmee maak je zelf je eigen meerjarenplan voor Burgerzaken.

Het grote voordeel hiervan is dat je altijd direct de samenhang ziet en één totaalbeeld hebt van de komende innovaties en implementatie(s). Ook krijg je direct inzicht in de kosten en inspanningen voor jouw gemeente. Jaarlijks komen we naar je toe en gaan we de wijzigingen met elkaar doornemen en nieuwe innovaties erbij zetten. Kortom een compleet beeld.

Het grote voordeel voor ons is dat we jouw behoefte voor de komende 3 jaar in beeld hebben. En we daardoor maximaal in kunnen spelen op de totale vraag vanuit onze klanten. Inspelen in de zin van voldoende consultants tijdig opgeleid hebben om de oplossingen te implementeren en daardoor iBurgerzaken maximaal te gebruiken.

We komen graag naar je toe en er zijn GEEN kosten aan verbonden. Raadpleeg jouw accountmanager of mail mij (mat.keijers@pinkroccade.nl) als je hiervan gebruik wilt maken.

P.S. Heb je behoefte om jouw MT en raadsleden een keer te laten zien wat je bereikt hebt met burgerzakendienstverlening? Laat het ons ook weten en we helpen je graag met de voorbereiding en eventuele ondersteuning van de sessie.

----

Ontvang je onze Publiekszaken nieuwsbrief nog niet? Vergeet je dan niet aan te melden, zodat je deze update nooit meer hoeft te missen... Stuur bovendien deze nieuwsbrief door naar je collega’s die wellicht de nieuwtjes ook willen weten.

Deel via:

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442