Direct naar de content
icon search white
28 juni 2021 - Blogs

Met de cloud voldoen aan de verwachtingen van inwoners en medewerkers

Of je nu wil of niet, de komende jaren neemt het aantal diensten en oplossingen in de cloud toe. Daardoor wordt je IT-landschap complexer. Deze applicaties maken het werk van je collega’s makkelijker. Maar het beheer ervan lastiger. Hoe ga je als IT-afdeling om met ‘everything as a service’?

De verwachtingen en eisen over dienstverlening, selfservice en beveiliging groeien

Medewerkers willen tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Zij richten zich vooral op kwalitatieve dienstverlening. Corona bracht hier een versnelling in. Digitalisering bepaalt steeds meer. 24/7 beschikbaarheid is de norm. Vanaf elke locatie en op elk device. Daarvoor heb je een optimale infrastructuur nodig die beheersbaar, veilig en betrouwbaar is. Die je toegang geeft tot geïntegreerde applicaties.

Wil je de IT-afdeling ontlasten, flexibiliteit toevoegen en een betere beschikbaarheid?

De cloud is je antwoord. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook aandachtspunten. Zo functioneert de cloud niet zonder internet, kan de berekening van return on investment lastig zijn en heb je misschien het gevoel dat je controle inlevert. Het is daarom belangrijk dat je afspraken maakt. En dat je luistert naar je gevoel.

Bij welke cloud en cloud-dienstverlener voel jij je goed en veilig?

In onderstaande whitepaper ontdek je meer over diverse zaken die je als gemeente van een cloud en cloud-dienstverlener mag verwachten. Je vindt er onder andere handige voorbeeldvragen om te stellen voordat je een samenwerking aangaat. Zoals: blijf ik eigenaar van de data? En wat is de verdeling van verantwoordelijkheden tussen de cloud-dienstverlener en mijn gemeente? Klik op de afbeelding hieronder om de whitepaper te openen.

pinkroccade-whitepaper-cloud.jpg
Deel via: