Direct naar de content
icon search white
18 december 2019 - Blogs

Aandacht maakt alles mooier

Dat is een mooie zin. Super simpel en zo waar. Op het eerste gezicht een open deur en erg vanzelfsprekend. En toch…als je er wat langer over nadenkt zit er erg veel in. De kern zit natuurlijk in het woordje ‘aandacht’. Want aandacht draait om bewuste, gerichte focus. Belangrijk daarbij is te bepalen aandacht voor wat, voor wie en wanneer? Graag neem ik je alvast mee naar Special Care 3.4.

Aandacht voor het product brengt talent en vakmanschap tot bloei

Even ter herinnering: Periodiek plaatsen we met Team Care een iBurgerzaken app in Special Care. Daarmee leggen we focus op het doorvoeren van structurele verbeteringen voor de geselecteerde app. En door kwartiermakergemeenten aan te haken maken we weloverwogen keuzes binnen de beschikbare (ontwikkel-)capaciteit; welke signalen hebben de hoogste prioriteit en/of de meeste impact? En waaraan gaan we binnen de iBurgerzaken release dus aandacht schenken met Team Care?

Het mooie is dat aandacht eigenlijk erg weinig kost en wel heel erg veel oplevert. Op het moment dat je aandacht aan iets geeft valt het op. Aandacht voor het product brengt talent en vakmanschap tot bloei. Aandacht opent nieuwe mogelijkheden en stimuleert tot het leren kennen, verbeteren, vernieuwen en doorontwikkelen van de producten. Deze stimulans ontstaat bij onze productspecialisten en ontwikkelaars en ook bij de vakspecialisten bij diverse kwartiermakergemeenten. En daar worden burgers, bedrijven en ambtenaren beter van. We hopen dan ook dat je de eerdere resultaten van Special Care hebt gezien? iVerblijf & Adres, iVerzoek en iNzicht Burgerzaken (voorheen iRapportage) kregen in 2019 de nodige aandacht van Team Care.

iOnderzoek komende iBurgerzaken release in Special Care

Komende iBurgerzaken release komt de app iOnderzoek in Special Care. Binnen iOnderzoek registreer je elke stap binnen een adresonderzoek voor een of meerdere personen; van vooronderzoek tot en met besluit inclusief contactmomenten.

De productspecialisten binnen PinkRoccade Publiekszaken analyseerden de eerder ontvangen marktsignalen voor iOnderzoek. Dat betekent dat deze wensen vanuit verschillende expertises zijn bekeken: medewerkers Kenniscentrum, Consultancy en Development. Samen hebben zij alvast de eerste prioritering gedaan en de kwartiermakers bepalen op woensdag 15 januari welke marktsignalen daadwerkelijk aandacht gaan krijgen van Team Care binnen iBurgerzaken release 3.4:

  • Gemeente Bergen op Zoom
  • Gemeente Breda
  • Gemeente Borsele
  • Gemeente Reimerswaal
  • Gemeente Tholen
  • Gemeente Veere
  • Gemeente Waalwijk

Aan de aandacht onttrekken

Natuurlijk hebben we aandacht niet helemaal in de hand: je kunt je met aandacht concentreren op iets en toch kun je ook door de omgeving aan je aandacht onttrokken worden. En soms geef je daarmee aandacht aan iets minder waardevols of in ieder geval aan iets wat niet gepland was om aandacht aan te geven. Zo kan het binnen Team Care zijn dat we ons focussen op Special Care iOnderzoek en dat incidenten en bugs tóch meer aandacht vragen…

Gelukkig hebben we daar in ons eerste jaar veel ervaring mee op kunnen en mogen doen: 2019 was leuk en tegelijkertijd ook leerzaam voor het hele team. En we nemen onze lessen mee naar 2020 waarin we vooral doorgaan met klantgericht ontwikkelen. Dat gaan we ook dan weer doen door aandacht te geven aan de juiste dingen want aandacht maakt alles mooier, voor alle betrokkenen!

P.S. Maak kennis met Team Care

Misschien goed om ook even kort stil te staan bij wie er in Team Care zitten. Als je nieuwsgierig bent, klik dan even door naar het LinkedIn profiel van deze dames en heren:

Deel via:

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)