Direct naar de content
icon search white

Communicatie bij en door verloskundigen

Geboorte - babyhoofd
thema icon
thema Communicatie
App iGeboorte
#10

Bied aan daar waar burger zoekt

Op het juiste moment je digitale product of dienst onder de aandacht brengen vergroot de kans op gebruik aanzienlijk. Dat betekent dat je het dáár aanbiedt waar de burger of ondernemer direct kan aanhaken. Kies daarvoor het meest effectieve kanaal en de best passende locatie; dichtbij de actie. Denk dus na over je communicatiestrategie. De juiste aanpak kiezen vereist proactief denken. Daarvoor moet je de gebruiker goed kennen en voeling blijven houden door onder andere de voordelen te benoemen.

Communicatie bij en door verloskundigen

Betrek net als gemeente Montferland verloskundigen bij de geboorteaangifte.

Michael Rave, Programmamanager Dienstverlening

‘De geboorteaangifte kunnen kersverse ouders digitaal doen. Het is zonde van het geld om daarover reclame te maken in het lokale suffertje. Diezelfde informatie ophangen in de ruimte van de verloskundige werkt veel beter! Daar lezen mensen het wel en denken: dat is handig. Dan heb je je doelgroep te pakken.’

Gemeente Montferland

  • Selfservicepercentage 68%
  • 37 geboorteaangiftes
  • Klanttevredenheid omhoog!

Bovenstaande aantallen en selfservicepercentages zijn van 2020.

 

Deel via:

Waarom dit werkt

Het kost moeite om de juiste doelgroep naar een nieuw kanaal te krijgen, bijvoorbeeld naar een nieuwe website. Als mensen al gebruik maken van bestaande kanalen kost het minder moeite ze daar te bereiken. En zeker op een locatie waar ze al in de ‘juiste stemming’ zijn; close to the action. Met minder moeite meer bereik!

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)