Direct naar de content
icon search white

Betrek een expert bij de optimalisatie

Overlijden - riet
thema icon
thema Procesoptimalisatie
App iDocumentcreatie
#137

Samen verder

Herken je dat ook? Door de waan van de dag kom je er niet altijd aan toe om kritisch naar je eigen gemeentelijke processen te kijken en deze te optimaliseren. Vanuit onze ervaring bij ruim 160 gemeenten, weten we dat het live brengen van iBurgerzaken of één van onze modules slechts het begin is. Onder het motto “Samen Verder” bieden we daarom een totaalpakket aan dienstverlening gevuld met dienstverleningsproducten zoals iService, iRelease, iPerformance en iAcademy. Dit alles met de focus op het verbeteren van de dienstverlening en het nog efficiënter laten werken van de applicatiebeheerders en eindgebruikers. Het is een versnelde aanpak om te komen tot blije medewerkers en blije burgers.

Betrek een expert bij de optimalisatie

Gemeente Lingewaard implementeerde eind 2020 iDocumentcreatie. Om alle gemeentespecifieke documenten in één keer over te zetten werd een iService-dag ingezet. Na een aantal maanden praktijkervaring te hebben opgedaan koos Lingewaard er opnieuw voor om een iService-dag in te zetten. Dit keer om de documenten en daarmee de processen verder te optimaliseren.

Femmie Arends, voorheen applicatiebeheerder bij gemeente Lingewaard

‘Na de implementatie ga je met goede moed aan de slag en kom je toch dingen tegen zoals andere lettertypes, afwijkende marges en ontbrekende logo’s. Ondersteuning in de vorm van iService was voor ons een uitkomst, omdat je samen nog eens goed kijkt naar hoe de documenten eruit komen en deze bijschaaft tot het gewenste resultaat. Daarnaast gaf het ons ook extra waardevolle inzichten in de mogelijkheden van de applicatie; ik weet iDocumentcreatie nu nog beter te gebruiken wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van onze documenten en dus dienstverlening.’

Deel via:

Waarom dit werkt

Zie het als een optimalisatiereis door de wereld van iBurgerzaken. Door het stellen van concrete (SMART) doelen, het blijven zetten van stappen en het meten van de resultaten worden de gestelde doelen bereikt. Enkele voorbeelden: Het verder optimaliseren van digitale dienstverlening voor burgers en bedrijven, het behalen van de benchmark van 71% selfservice. Het gebruik van de applicatie optimaliseren, met als doel een werkdrukvermindering van 30%. Het vergroten en behouden van de gebruikerstevredenheid.

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)