Op deze website gebruikt PinkRoccade Local Government cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen we om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Bovendien voorkomt dit dat je meerdere malen dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.


thema
Procesoptimalisatie
App
iReisdocumenten
#113
Koppel met bezorgsysteem
De veranderende verwachtingen op het gebied van gebruiksvriendelijke en digitale dienstverlening hebben invloed op de werkzaamheden op de burgerzakenafdeling. Zo maken steeds meer gemeenten het bezorgen van aangevraagde waardedocumenten zoals paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen mogelijk. Koppelingen en koppelvlakken tussen verschillende oplossingen zorgen voor een vereenvoudiging van de dienstverlening en verminderen de kans op fouten.
Bezorgen in het buitenland
Binnen gemeente Venlo was geen draagvlak voor het laten bezorgen van reisdocumenten in de gemeente. Er was wel interesse in het laten bezorgen van reisdocumenten in het buitenland; gemeente Venlo is een grensgemeente en dus worden er reisdocumenten door Nederlanders in het buitenland aangevraagd. De gemeente wilde graag haar diensten naar deze burgers verhogen en wilde een bezorgservice voor Nederlanders in Duitsland mogelijk maken. Dynalogic ging deze uitdaging graag aan en maakte dat mogelijk.
Waarom het werkt
Het digitaal uitwisselen van gegevens maakt het uitvoeren van taken eenvoudiger voor zowel professionals als burgers en bedrijven. Bovendien neemt de kwaliteit van de dienstverlening toe doordat de kans op fouten afneemt. Gemeenten besparen door het gebruik van de koppelvlakken bovendien op uitvoeringskosten.
Contact
‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’
Sanne van der Zanden, Manager Development
