Direct naar de content
icon search white
Verrijken

ID-zuil: de optimale klantreis

JCC Software, ORIBI id-solutions, PinkRoccade Publiekszaken en Qmatic hebben de handen ineengeslagen en werken aan een oplossing om de klantbeleving bij gemeente te optimaliseren.

De burger heeft digitaal zijn aanvraag voor een paspoort gedaan en heeft online betaald. Helaas nog even naar de balie voor de vingerafdruk en foto. Hij krijgt een SMS dat het paspoort er is en afgehaald kan worden. Toevallig net in de stad dus even binnenlopen bij de gemeente en binnen 3 stappen geregeld:

  1. De burger gaat naar de mooie zuil in de hal. Legt zijn oude paspoort op de documentreader en kijkt in de camera. Het resultaat: identificatie succesvol ofwel het document is niet vervalst en hij is de persoon op de foto.
  2. De afspraak wordt gezocht op basis van de persoonsgegevens: paspoort en datum/tijd en op basis daarvan is ook het zaaktype (dienst) automatisch bekend. De burger krijgt bericht van de eerste lege balie om daar naar toe te gaan. Inmiddels is er een bericht gegaan om het paspoort via de Paspomaat op te halen en is iBurgerzaken al met de juiste zaak van de betreffende persoon opgestart. Tevens is er een document beschikbaar gesteld waarop de burger zijn handtekening kan zetten. Uiteraard digitaal. Het resultaat: alles ligt klaar voor de burger.
  3. De burger ondertekent, ontvangt het reisdocument en alles wordt automatisch opgeslagen.

Samen met JCC en ORIBI id-solutions gaan we deze mooie klantreis waarmaken.

Deel via: