Direct naar de content
icon search white
Burger- en bedrijvenportaal

iPortaal - kwartiermakers en praktijkverhalen

Samen met onze kwartiermaker is onderzoek gedaan naar de toegevoegde waarde van iPortaal. Maak kennis met deze gemeente en haar praktijkverhaal. 

Innovatie en co-creatie

Centraal in ons beleid staan co-creatie en innovatie. Voor de één zijn dat woorden, maar voor ons zit dat in de genen! iBurgerzaken ontwikkelen we samen met kwartiermakers, in dit geval gemeenten én de beheerders van brondocumenten. Zij zorgen voor de praktische kennis: welke procesinformatie is binnen welke processtap in iBurgerzaken wenselijk? Daarbij focussen we op tijdsbesparing voor de medewerker (efficiency) en vooral op minder kans op fouten doordat gegarandeerd de meest actuele informatie zichtbaar is.

Gemeente Apeldoorn als kwartiermaker betrokken

Met gemeente Apeldoorn als kwartiermaker verrijkten we iBurgerzaken met iPortaal. 

Aan de slag met iPortaal

De ontwikkeling voor een burger- en bedrijvenportaal binnen iBurgerzaken kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Burgers, bedrijven en instellingen binnen gemeente Apeldoorn zijn al enige tijd bekend met Mijn Apeldoorn. Dit is een overzichtelijk en beveiligd portaal waarbij je inlogt met DigiD of eHerkenning. Daarna kan de ingelogde gebruiker zien welke zaakgegevens de gemeente heeft vastgelegd en wat de status van zijn of haar online ingediende zaken is. De overstap naar iBurgerzaken vorig jaar was een mooi moment om ook Burgerzaken te ontsluiten via Mijn Apeldoorn. Gemeente Apeldoorn daagde ons ontwikkelteam van PinkRoccade Publiekszaken uit om deze klantvraag concreet te maken. Lees hier de volledige praktijkcase.

Deel via:

‘(i)Burgerzaken klaar voor de toekomst. Daar gaan we samen voor!’

Frank van Baren, Product Owner / Business Analist
Frank van Baren (zij)