Direct naar de content
icon search white
Beleidsterreinen

Publiekszaken

Bij PinkRoccade Publiekszaken kijken we voortdurend vooruit. In co-creatie met gemeenten vernieuwen we iBurgerzaken en OPENburgerzaken, zodat onze oplossingen niet alleen aansluiten op de praktijk van vandaag, maar ook klaar zijn voor de uitdagingen van morgen. Dat doen we op meerdere niveaus: aan onze strategische tafel vertalen we maatschappelijke ontwikkelingen naar concrete opdrachten voor de tactische tafel. Samen met kwartiermakergemeenten verbeteren, verrijken en vernieuwen we continu. Het resultaat? Toegankelijke, digitale dienstverlening die 24/7 beschikbaar is – selfservice voor en door inwoners en bedrijven, vanaf elk apparaat. Minstens zo belangrijk: een merkbare vermindering van de werkdruk binnen de gemeente.

iBurgerzaken is de betrouwbare basis

Ruim tien jaar geleden begonnen we met een droom: gemeentelijke dienstverlening slimmer, eenvoudiger en meer inwonergericht maken. Samen met gemeenten ontwikkelden we daarom iBurgerzaken. Een krachtige applicatie die inmiddels door meer dan 180 gemeenten dagelijks wordt gebruikt. iBurgerzaken ondersteunt 91 processen via 37 e-diensten, draait volledig in de Pink Private Cloud en kent een uptime van 99,98%. De basis van iBurgerzaken blijven we continu verbeteren en verrijken, samen met een actieve community van gemeenten. Die samenwerking heeft inmiddels al meer dan 200 best practices opgeleverd.

Thumb Iburgerzaken

Wil je papierloos of archiefwaardig(er) werken? Het selfservicepercentage verhogen naar 90%? De samenwerking in de keten verbeteren? Of droom je van het ‘gemeentehuis van de toekomst’, volledig Common Ground-proof, inclusievere dienstverlening of slimme digitalisering met behulp van AI?

Met OPENburgerzaken zetten we de stap vooruit

Met OPENburgerzaken leg je de puzzelstukken van ketensamenwerking perfect in elkaar. Samen zetten we de stap naar veilige, geautomatiseerde gegevensuitwisseling. Dit resulteert in een betere klantreis voor inwoners, een hogere BRP-kwaliteit én efficiëntere interne processen.

Dankzij het platform OPENburgerzaken en diverse innovaties sluit je aan bij actuele ontwikkelingen binnen thema’s als Digital Decade en Common Ground. Denk aan oplossingen zoals OPENwoningcorporatie, OPENberichten en OPENinschrijving – innovaties die écht het verschil maken. Een mooi voorbeeld is OPENsdg, in combinatie met OPENidentificatie. Hiermee voldoen gemeenten aan de Europese SDG-verordening: inwoners uit andere EU-landen kunnen Engelstalige formulieren invullen, inloggen via eIDAS en zelfs internationaal betalen. Ook vereenvoudigen we met OPENinschrijving het proces voor nieuwe inwoners uit het buitenland, en maakt OPENtaken het mogelijk om taken via elk inwonerportaal aan te bieden. Zo werk je slimmer samen in de keten én ben je klaar voor de toekomst.

Deel via:

Voor blije inwoners, medewerkers en ketenpartners

In het zonnige zuiden werken we met ruim 100 collega's in een hecht team samen. We komen elke ochtend ons bed uit om iedere dag opnieuw de dienstverlening richting inwoner samen te verbeteren, verrijken en vernieuwen.

‘Producten ontwikkelen die het verschil maken, zowel voor de medewerker van de gemeente als voor de burger.’

Jouke Schrover, Managing Director Publiekszaken
PinkRoccade_Jouke_Schrover_AS - Copy.png