Direct naar de content
icon search white
10 april 2018 - Nieuws

Nieuwe businessunit, nieuwe processen

Zoals al eerder bekend werd gemaakt in de blog van Tjerk, is er een nieuwe businessunit gevormd: PinkRoccade Proces & Services. Met de vorming van de nieuwe businessunit hebben we het incidentenproces onder de loep genomen. Hieruit zijn procesverbeteringen gekomen waar we bijna klaar mee zijn. Veel van deze verbeteringen passen we al toe in de praktijk.

Expertise dichtbij elkaar

De kleine omvang van Proces & Services betekent dat alle kennis dicht bij elkaar zit. Hierdoor kunnen we snel reageren op gemelde incidenten en vragen. We streven ernaar om je binnen de afgesproken SLA’s een reactie te sturen.

iCommunity

We maken al langer gebruik van iCommunity. Daar zijn documenten zoals handleidingen, releasebeschrijvingen en webinars gemakkelijk terug te vinden. Kijk dus altijd eerst hierop voordat je een melding maakt. Nog geen account? Neem dan contact op met het dKOC.

"Het gouden ticket"

Na het indienen van een melding hebben wij vaak even tijd nodig om de exacte vraag of het exacte verzoek helder te maken. Wij stellen dan bijvoorbeeld extra vragen. En dat vergt kostbare tijd, tijd die we hadden kunnen besteden aan het verbeteren van de dienstverlening. Elk incident moet voldoen aan een aantal spelregels:

  • Alleen de applicatiebeheerder dient incidenten in;
  • Maak duidelijke op welke omgeving, acceptatie of productie;
  • Meldingen van elk incident zijn compleet…
    • maakt duidelijk wat er precies misgaat in welke processtap;
    • maakt duidelijk welke tussenstappen hiertoe leidden;
    • maakt duidelijk wanneer het misging (datum, tijd);
    • beschrijft hoe we het kunnen reproduceren;
    • maakt duidelijk wat de impact is op jouw organisatie;
    • maakt duidelijk wat de verwachte uitkomst is;
    • bevat voorbeelden of screenshots indien dit van toegevoegde waarde is;
    • voldoet aan de steeds strenger wordende privacy- en securityregels, 
      deel bijvoorbeeld geen persoonsgegevens (op schermprintjes) via de mail.

Eerste verbeteringen al zichtbaar

We zijn afgelopen weken begonnen met deze veranderingen richting een efficiënte en goede dienstverlening. De eerste verbeteringen zijn nu al zichtbaar, voor ons en voor jullie. In oktober vorig jaar hadden we nog een totaal aantal incidenten van 180. Door de focus te verleggen en de samenwerking te verbeteren, hebben we dat aantal nu al teruggebracht naar 54.

Bedankt voor jullie vertrouwen en in sommige gevallen geduld, we maken nu goede stappen… Laten we er samen iets moois van maken! Mocht je nu vragen of suggesties hebben, aarzel niet contact op te nemen.

Deel via: