Direct naar de content
icon search white
11 augustus 2025 - Blogs

Veilig werken met iNzicht en iCollect

Het gebruik van iNzicht en iCollect samen met eigen programma’s neemt toe. Daarom passen wij onze beveiliging aan, zodat we voldoen aan strengere regels. Jouw organisatie heeft hier ook mee te maken. Om samen goed te zorgen voor de veiligheid, hebben wij onze werkwijze aangescherpt.

Wat moet jouw organisatie doen?
 

Gebruiker verandert van functie of stopt?
Maak dan een melding (incident) om het account aan te passen of te stoppen.

Actieve controle elke maand:
Wij kijken of gebruikers het systeem nog gebruiken. Is het account 2 maanden niet gebruikt, dan:

o    Blokkeren wij het account tijdelijk
o    Sturen wij een mail naar de contactpersoon (en ook naar accounthouders)
     om te vragen of deze persoon nog werkt en of de functie nog klopt
o    Wordt het account weer geactiveerd als de contactpersoon binnen 1
     maand bevestigt dat de gebruiker nog werkt
o    Verwijderen wij het account als er geen bevestiging komt binnen 1
     maand of als de persoon niet meer werkt

Controle elk kwartaal: 
Wij vragen jullie contactpersoon om te checken of de gebruikers nog de juiste rechten hebben.
o    Geen reactie binnen een maand? Dan blokkeren we tijdelijk het account
o    We sturen opnieuw een mail met dezelfde vraag
o    Bij bevestiging binnen een maand activeren wij het account weer
o    Geen of late bevestiging? Dan moet er een nieuw account worden             aangevraagd

Accounthouders krijgen ook een kopie van de mail. Zo weten ze dat het account geblokkeerd is. Als de contactpersoon niet bereikbaar is, kunnen zij dit melden. Dan zoeken wij samen naar de juiste persoon.

Deel via:

‘Samen kom je verder!’

Cora Schreuders, Product Manager Datagedreven sturing
Cora website.png