Direct naar de content
icon search white
22 juni 2018 - Blogs

Hoe kom je van je droomwereld in de echte wereld?

De eerste stap om in de echte wereld te komen is het uitgebreid opschrijven en omschrijven van je droom. En wel op een zodanige manier dat hij vertaalbaar wordt in tientallen of honderden kleine stapjes, waarvan je er een paar kunt nemen. Want ja, elke (goede) droom is op te schrijven en uit te splitsen. Zo zetten wij nu stapjes van een vage droom over een nieuw dienstverleningsconcept naar de tamelijk enge echte wereld. We werken onze droom uit, voor onszelf en voor jullie!

Het is als leren lopen

Dit is een tip die ik heb meegenomen uit mijn leesronde van deze week. Uit het boek ’t is groen en groener wordt het niet van Leen Zevenbergen om precies te zijn. In de eerste hoofdstukken beschrijft Zevenbergen wat voor oneindig moeilijk proces leren lopen eigenlijk is. Eerst moet je gaan staan, dan val je om, je gaat weer staan en valt weer om…

Eind vorig jaar heb ik zelf weer moeten – of zal ik zeggen mogen – leren lopen. Gelukkig zonder omvallen overigens. (Hoewel dat wel de oorzaak was van het weer moeten leren lopen, maar dat is een ander verhaal.) En dan realiseer je je ineens hoe simpel sommige dingen lijken als het er eenmaal is, als het gewoon lukt, als het werkt. De weg daarnaartoe…, dat is echter iets heel anders!

Een keuzepallet aan dienstverlening

Terug naar onze droom: Bij PinkRoccade Publiekszaken al een tijdje rond met een droom. Zo groot dat we er zelfs al een naam aan hebben gegeven: iService. Een droom ontstaan vanuit diverse klantvragen. Uit de meermaals uitgesproken behoefte aan extra dienstverlening rondom iBurgerzaken, op heel verschillende vlakken. Simpelweg omdat het binnen de gemeente soms nog (net) niet loopt zoals je dat in de meest ideale situatie zou willen. Want ja, ook daar zitten mensen die dromen en deze dromen willen verwezenlijken.

Vorig jaar hebben we al een aantal stapjes gezet om onze iService-droom in de echte wereld uit te laten komen. Toch zijn we nog niet tevreden,  onze droom is nog niet helemaal werkelijkheid geworden… Misschien komt dat ook omdat we ons soms een beetje schamen voor deze droom? Omdat het een beetje gênant is om dienstverlening te verkopen op het moment dat ons product of de werkwijze rondom ons product niet optimaal is in de ogen van een gemeente. 

Dromen zijn bereikbaar

Gelukkig realiseren we ons dat onze droom nooit zal uitkomen als we er niet volledig voor gaan. De klokt tikt immers alsmaar door. Deze week zaten we daarom met meerdere personen van verschillende afdelingen samen. En onze conclusie was: We durven onze droom verder te onderzoeken en stap voor stap verder uit te werken. We zien deze eerste signalen juíst als een extra motivatie, als een kans om onze pitch nog beter te maken.

Kortom, we geven onze droom zeker nog niet op. Je zult de komende tijd dus nog veel van deze prachtige droom, van iService, voorbij zien en horen komen. Want wij geloven in deze droom en de bijdrage die deze – op termijn – levert aan klanttevredenheid!

Deel via:

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Customer Care manager
Sanne van der Zanden

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4670 6267