Direct naar de content
icon search white

Kies voor zakelijke fotografie

Trouwen - ringen
thema icon
thema Selfservice
App iHuwelijk

Maak online aanvragen 'huwelijk' mogelijk

Uit onderzoek van GBBO blijkt dat ‘trouwen’ in de top 12 van de belangrijkste diensten op gemeentelijke websites staat. Voldoende reden om het proces te digitaliseren voor zover dat kan binnen de huidige wet- en regelgeving. Wees helder over het digitale proces, de (vervolg)procedure en het tijdspad. Dan overziet de gebruiker het traject en weet hij wat hij kan verwachten.

Kies voor zakelijke fotografie

Gemeente Waalwijk was op 24 juni 2014 de eerste gemeente waar een digitale aanvraag partnership mogelijk was: Snel en eenvoudig én wel zo gemakkelijk!* Nicole Heijmens-Visser, teamleider Publiekszaken bij gemeente Waalwijk bewaakt vandaag de dag dat de informatie over trouwlocaties en trouwambtenaren op de Huwelijkspagina actueel is. Ze kiest daarbij voor informatieve teksten op B1 niveau en zakelijke fotografie en video’s.

24 juni 2014

2014 Waalwijk_IMG_3868.JPG

*) Het moment staat in het geheugen gegrift bij velen: het was dé livegang van iBurgerzaken. Dankzij innovatiekracht en de samenwerking tussen kwartiermakergemeenten en medewerkers van PinkRoccade Publiekszaken in de jaren daarvoor was de digitale aanvraag partnership door Bart & Yvonne op 24 juni 2014 mogelijk.

Cijfers gemeente Waalwijk

  • Selfservicepercentage 69%
  • 16 aangiftes ‘huwelijk’

Bovenstaande aantallen en selfservicepercentages zijn – een momentopname – van september 2019.

Deel via:

Waarom het werkt

Het gros van de burgers (en bedrijven) beseft dat de tijd niet heeft stilgestaan en is bereid het digitale kanaal te bewandelen. Toch aarzelen ze soms vanwege koudwatervrees, gewoonte of tevredenheid over het analoge kanaal. Door de voordelen te benoemen, versterk je de motivatie. En door de klantreis vooraf goed inzichtelijk te maken zorg je voor een succesvolle klantervaring en voorkom je teleurstelling bij inwoners.

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442