Direct naar de content
icon search white

Organiseer je verkiezing van A tot Z

Stembureau.jpg
thema icon
thema Proces optimalisatie
App iVerkiezing
#131

Koppel met andere systemen

De veranderende verwachtingen op het gebied van gebruiksvriendelijke en digitale dienstverlening hebben invloed op de werkzaamheden op de burgerzakenafdeling. Koppelingen en koppelvlakken tussen verschillende oplossingen zorgen voor een vereenvoudiging van de dienstverlening en verminderen de kans op fouten. Zo streef je als gemeente naar optimale klanttevredenheid. Door klanten de mogelijkheid te bieden online een afspraak te maken, geeft je ze extra keuzemogelijkheden en verbreed je jouw dienstverlening. Bovendien weet de medewerker wie er aan zijn balie staat en waarvoor.

Organiseer je verkiezing van A tot Z

Vanaf de eerste voorbereidingen tot en met de dag van de verkiezing zelf komen veel dingen kijken; voorbereidingen, administratie en presentatie. Door onze samenwerking met Partners 4 IT richt je het verkiezingsproces van A tot Z in binnen iVerkiezing. Centraal binnen Stembureaumanager staat de mogelijkheid voor (toekomstige) stembureauleden om via de portal 24x7 zelf een functie en tijdstip te kiezen op een stembureau naar keuze.

Jacqueline Vogels, medewerker Burgerzaken bij gemeente Helmond

‘Het was een snelle en soepele overstap naar Stembureaumanager. In juni 2020 maakte PinkRoccade Publiekszaken haar strategische samenwerking bekend met Partners 4 IT, de makers van de Stembureaumanager. Een mooie stap om op deze manier ons portfolio uit te breiden en het voelt vertrouwd omdat wij ook al met iBurgerzaken werken voor al onze burgerzakenprocessen.’

Deel via:

Waarom het werkt

Voor organisaties betekent dit effectieve klantcontacten en een betere dienstverlening: Burgers kunnen plaatsonafhankelijk, op ieder device, via het online afsprakenportaal een afspraak maken, wijzigingen of annuleren. Door op afspraak te werken zijn de afspraakagenda’s voor de balies optimaal gevuld. Bovendien is vooraf precies duidelijk wie, wanneer voor welk product of dienst komt en staan op het juiste moment de juiste medewerkers klaar. Zij hebben in één oogopslag zicht op alle relevante afspraken en dit zorgt voor rust en overzicht. Zo neemt de kwaliteit van de dienstverlening toe. Gemeenten besparen door het gebruik van koppelvlakken bovendien op uitvoeringskosten.

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Product Manager
Sanne van der Zanden (2019)