Direct naar de content
icon search white

Vergelijk je selfservicepercentages

20170706 Waddinxveen.jpg
thema icon
thema Aansturing
App iBurgerzaken

Trek je op aan anderen

Waar sta je op het gebied van (digitale) dienstverlening? De informatie in de verschillende dashboards geven je inzicht. En gebruik je om jouw gemeentelijke cijfers te met anderen te vergelijken, te verbinden en te verbeteren. Vaar overigens niet blind op alleen die cijfers of plaatsen in rankings. Je moet goed begrijpen wat er achter die cijfers zit. Anders weet je niet waar je op moet sturen en ook niet waar je uit wilt komen.

Vergelijk je selfservicepercentages

Tijdens de Landelijke Selfservice Competitie (#LSG17) werden de stijgingen in selfservicepercentages gecommuniceerd. Elke deelnemende gemeente die aan de campagne meedeed ontving bij de start van elke workshop een overzicht met de eigen cijfers. En maandelijks werd de top 5 per proces gepubliceerd. Bovendien werden tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17) de Uitblinkers bekend gemaakt. Dit alles bood de mogelijkheid om allereerst meer inzicht te krijgen in de eigen cijfers. En vooral de kans om in gesprek te gaan met de gemeenten die het goed deden en je daaraan op te trekken. Deze focus zorgde voor een sneeuwbaleffect en een flinke groei in selfservicepercentages.

Deel via:

Waarom het werkt

Enige vorm van competitie werkt voor menigeen goed: Het vergroot het doorzettingsvermogen; opgeven bestaat niet. Het geeft een boost aan het zelfvertrouwen: Als je ‘wint’ voelt dat gewoon goed. Het zorgt voor teamspirit; het verbindt jullie als team en je pept elkaar op. En competitie maakt je creatief en motiveert je om je te verdiepen.

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442