Direct naar de content
icon search white

Kies de naam van je uittreksels weloverwogen

Goga
thema icon
thema Communicatie
App iVerzoek
#5

Bied aan daar waar burger zoekt

Op het juiste moment je digitale product of dienst onder de aandacht brengen vergroot de kans op gebruik aanzienlijk. Dat betekent dat je het dáár aanbiedt waar de burger of ondernemer direct kan aanhaken. Kies daarvoor het meest effectieve kanaal en de best passende locatie; dichtbij de actie. Denk dus na over je communicatiestrategie. De juiste aanpak kiezen vereist proactief denken. Daarvoor moet je de gebruiker goed kennen en voeling blijven houden door onder andere de voordelen te benoemen.

Kies de naam van je uittreksels weloverwogen

In gemeente Heusden vragen huurders van wooncorporatie Woonveste bijna nooit meer het verkeerde uittreksel aan voor de ‘Aanvraag medehuur’ of ‘Aanvraag deelopzegging’. Dat komt omdat ze de naam van het gevraagde uittreksel hebben hernoemd; van ‘Uittreksel woonhistorie’ naar ‘Uittreksel Woonveste’. Zo vullen gemeente en wooncorporatie samen de missie van Woonveste in: “Bij Woonveste staat de klant voorop: wij bieden u graag de beste service”.

Gemeente Heusden

  • Selfservicepercentage 35%
  • 133 aanvragen ‘verzoek’

Bovenstaande aantallen en selfservicepercentages zijn – een momentopname – van september 2019.

Deel via:

Waarom dit werkt

Het kost moeite om de juiste doelgroep naar een nieuw kanaal te krijgen, bijvoorbeeld naar een nieuwe website. Als mensen al gebruik maken van bestaande kanalen kost het minder moeite ze daar te bereiken. En zeker op een locatie waar ze al in de ‘juiste stemming’ zijn; close to the action. Met minder moeite meer bereik!

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)