Direct naar de content
icon search white
Verkiezingen

iVerkiezing - ons aanbod

Vanaf de eerste voorbereidingen tot en met de dag van de verkiezing zelf komen veel dingen kijken. Denk hierbij aan het selecteren van de kiesgerechtigden, het indelen van de stemdistricten, het aanmaken van het kiesbestand en het muteren van de stempassen. Maar ook de hele organisatie rondom de stembureaus en de leden. Gemeenten hebben hierin een belangrijke verantwoordelijkheid, aangezien zij ervoor moeten zorgen dat alles op de verkiezingsdag vlekkeloos verloopt.

iVerkiezing

Met iVerkiezing heb je het verkiezingsproces van A tot Z optimaal ingericht. Het bestaat uit drie onderdelen:

1) iVerkiezing Extra

Voor het voorbereiden van de verkiezingen
Tot aan de verkiezingen in 2019 was je gewend om de voorbereidingen van de verkiezingen in Cipers uit te voeren, inmiddels maken 90% van de gemeenten gebruik van iVerkiezing Extra in iBurgerzaken. iVerkiezing Extra zorgt ervoor dat jij de voorbereidingen tot aan de dag van de verkiezing zo gemakkelijk mogelijk kunt uitvoeren. Het vele handmatige werk zoals je dat gewend was in Cipers is met de komst van iVerkiezing Extra verleden tijd. Het gebruik van deze app maakt de voorbereidingen zelfs leuk! Lees hieronder de grootste voordelen:

Burger- en medewerkersgemak

  • Digitale aanvraag van vervangende stempassen, kiezerspas en volmacht;
  • Automatisch aanmaken van Selectie door iBurgerzaken;
  • Gemakkelijke en snelle indeling stemdistricten via interactieve kaartweergave en live sterktelijst;
  • Automatische bijwerking mutaties in de BRP in het kiesbestand;
  • Aanvragen en mutaties worden meteen toegevoegd aan het ROS.

→ Maakt jouw gemeente nog géén gebruik van deze oplossing, maar wil je de voorbereidingen van de Tweede Kamerverkiezingen wél met iVerkiezing Extra doen? Neem dan contact op met je Accountmanager om de mogelijkheden te bespreken! 

2) Stembureaumanager

Voor de presentatie en administratie van de verkiezingen
Met de ontwikkeling van iVerkiezing Extra bieden we nog geen oplossing voor het administratie en presentatie deel van de verkiezing. In 2018 vertelde we je dat we hier wel een oplossing voor gaan vinden. Nu de samenwerking met Partners 4 IT een feit is, hebben we de juiste oplossing gevonden.

Partners 4 IT heeft in 2016 de Stembureaumanager -in samenwerking met de gemeente Rotterdam- ontwikkeld. Inmiddels wordt deze oplossing veelvuldig in het land door gemeenten gebruikt. Wat kan de Stembureaumanager jouw gemeente bieden? Lees daar hieronder meer over.

De Stembureaumanager helpt jou om op eenvoudige wijze de administratie en presentatie van de verkiezing naar jouw wensen voor te bereiden. Centraal staat de mogelijkheid voor (toekomstige) leden om via de portal 24x7 zelf een functie en tijdstip te kiezen op een stembureau naar keuze. 

Lees hier meer over de functionaliteiten van de Stembureaumanager. 

3) Integratie iBurgerzaken en Stembureaumanager

Alles op één centrale plek
Hoe mooi en gemakkelijk is het als we jou een integratie kunnen bieden tussen iBurgerzaken en de Stembureaumanager? Goed nieuws: de integratie tussen Stembureaumanager en iBurgerzaken is in ontwikkeling. Dit gaan we doen in fases. We starten met fase 1: op basis van import/export van bestaande persoonsgegevens zoals BSN, geslachtsnaam en geboortedatum. Daarna fase 2: automatische koppeling tussen Stembureaumanager en iBurgerzaken op basis van een API. In de toekomst zullen we zeker nog naar verdere integratie mogelijkheden kijken. Lijkt het je leuk om met ons mee te denken en hieraan een bijdrage te leveren? Meld je dan aan als kwartiermaker via dit formulier.

Deel via:

‘Klanttevredenheid staat voor mij centraal! Daar zet ik mij elke dag voor in en word ik blij van! Samen alles uit iBurgerzaken halen met blije burgers en medewerkers als resultaat.’

Irma Kadiric, Accountmanager
Irma.png (3)

Ik help je graag verder

+31 (0)6 5534 2362