Direct naar de content
icon search white
Documentcreatie

iDocumentcreatie - het product

Als gemeente wil je dat de modeldocumenten in iBurgerzaken voldoen aan de wettelijke eisen met de mogelijkheid om zelf aanpassingen te maken. Die aanpassingen wil je op een eenvoudige en efficiënte manier doorvoeren. iDocumentcreatie staat voor op een eenvoudige wijze (complexe) documenten aanmaken.

Ontzorgen van de gemeente 

Bedrijfskritische documenten produceer, print en publiceer je als gemeente graag automatisch. Uiteraard conform de actuele wet- en regelgeving, met de presentatie van bestaande gegevens en helemaal in lijn met de eigen huisstijl. Gemeenten worden op dat vlak ontzorgt met iDocumentcreatie:

  • Elk iBurgerzaken proces kent haar eigen modeldocumenten;
  • Deze modeldocumenten zijn altijd conform de actuele wet- en regelgeving en up-to-date;
  • Eigen aanpassingen voer je - indien gewenst - eenvoudig zelf door;
  • De gemeente is niet afhankelijk van een derde partij: iDocumentcreatie is volledig geïntegreerd in iBurgerzaken; 
  • De gemeente is niet verantwoordelijk voor het technisch beheer: de uitlevering van updates gebeurt volledig automatisch.

Voldoen aan wet- en regelgeving 

Met iBurgerzaken maak je met één druk op de knop documenten aan in alle processen. Dit zijn documenten die aan wet- en regelgeving (moeten) voldoen:

  • Alle verplichte modeldocumenten, zoals aktes, latere vermeldingen en diverse kennisgevingen zijn standaard beschikbaar en up-to-date. Er is een standaardset beschikbaar voor de gemeente voor alle burgerzakenmodules, conform de NVVB, met de usecases zoals beschreven op: https://www.gemmaonline.nl/index.php/Keten_use_cases_BZM_specificaties; 
  • Met iBurgerzaken voldoe je aan de wettelijke eisen vanuit de overheid en aan alle richtlijnen zoals van RWN, RDW en RVIG. 

Maximale gebruiksvriendelijkheid beheer en gebruikers 

iBurgerzaken is samen met kwartiermakers ontwikkeld. Gebruikersvriendelijkheid staat hierbij voorop, omdat we het de gebruikers van het systeem zo eenvoudig mogelijk willen maken. Het systeem biedt daardoor maximale gebruiksvriendelijkheid voor zowel applicatiebeheerders als gebruikers: 

  • Voor applicatiebeheerders: Direct en eenvoudig zelf aanpassingen uitvoeren op de door ons uitgeleverde templates en eigen gemaakte documenten;
  • Voor gebruikers: Flexibiliteit om eenvoudig en direct zelf aanpassingen uit te voeren in alle documenten vanuit ieder proces. Ook worden de aangepaste documenten met één klik opgeslagen in het zaakdossier. Het is daarbij niet nodig om het document eerst lokaal op te slaan en weer te uploaden.
Deel via:

‘Optimaliseren van processen dankzij innovaties met klanten en partners.’

Engelbert Wijnhoven, Productmanager
Engelbert Wijnhoven

Ik help je graag verder

+31 6 4609 1103