Direct naar de content
icon search white
17 januari 2019 - Nieuws

Uitgaande e-facturen? Begin alvast met het digitaal versturen van verkoopfacturen!

De deadline van 18 april 2019 komt eraan voor de verplichting om als gemeente e-facturen te kunnen ontvangen en verwerken. Gemeenten geven zelf aan ook graag vanaf dan digitaal hun facturen te willen versturen. Op dit moment worden namelijk veel facturen nog via de post verstuurd

Dat kost veel tijd door de handmatige handelingen:
1. Aanmaken factuur in systeem
2. Factuur uitprinten
3. Factuur in envelop doen
4. Postzegel op envelop plakken
5. Post naar debiteur verzenden

Om het aantal handelingen te verminderen én alvast een stap te zetten richting het versturen van e-facturen, kan er alvast gebruik worden gemaakt van de module Digitaal Versturen van Verkoopfacturen. Deze module brengt je terug van 5 stappen naar 1 stap!

Gemeente Huizen: ‘Je moet natuurlijk ook met je tijd meegaan, in dit digitale tijdperk verwachten burgers een andere service.’

Gemeente Huizen maakt al twee jaar gebruik van de module digitaal versturen van verkoopfacturen. Met behulp hiervan kunnen de facturen digitaal naar de debiteur verstuurd worden. Dit sluit aan bij het digitale tijdperk waarin we ons bevinden en tevens is dit een begin voor de toekomst van E-facturatie.

Hoe zetten we de stap naar het digitaal versturen van verkoopfacturen?
> Module ‘Digitaal Versturen van Verkoopfacturen’ implementeren bij gemeente
> Alle (nog niet complete) e-mailadressen verzamelen van debiteuren
> Via de module de factuur direct digitaal versturen naar de debiteur

Wat levert het op?
Maak met deze module een einde aan de papierstroom. Je maakt geen porto- en printkosten meer. Dit bespaart je dure enveloppen, postzegels en printerinkt. Behalve de kosten scheelt het medewerkers vaak ook tijd en moeite, door de handelingen die fors worden ingekort.

De toekomst begint vandaag!
Interesse? Vraag hier vrijblijvend een offerte aan!

Deel via: