1) De aanleiding/klantvraag
In Tiel wonen veel arbeidsmigranten, iedere week komen er wel 30-40 bij. Bij het doorgeven van de verhuizingen van deze (tijdelijke) uitzendkrachten, is het verwerken van de adressen die worden gedeeld vanuit uitzenders veel werk. Het tijdig ontvangen en verwerken van de gegevens kost daarnaast vaak (te) veel tijd. Dat is zonde, want deze tijd is beter besteed aan andere zaken waarmee gemeenten burgers willen ondersteunen. Ook voor het uitzendbureau geeft het extra en dubbel werk. Wanneer uitzendbureaus klanten registreren of adreswijzigingen vastleggen, brengen ze momenteel vaak wekelijks stapels documenten naar het gemeentehuis die vervolgens door de medewerkers van Burgerzaken verwerkt moeten worden. Omdat de systemen van gemeenten niet gekoppeld zijn met die van de uitzendorganisaties, loopt dit niet soepel.
2) De oplossing: OPENuitzendbureau
Verschillende onderdelen binnen het proces zijn nu eenvoudiger en op een andere manier georganiseerd door het inzetten van een API. Hierdoor ontstaat er een forse tijdsbesparing voor gemeentes en uitzendorganisaties. Verhuizingen zijn up-to-date, adresonderzoeken worden voorkomen en het voorkomt ook dubbel werk. Bekijk hieronder de video waarin onze innovatiemanager Dylan Kusters de case bespreekt met John van Elst, adviseur Burgerzaken bij gemeente Tiel waarbij verder wordt ingezoomd op de oplossing én toekomstmogelijkheden.
Op zoek naar innovatie iNSPIRATIE of wil je bijdragen?
Op www.25innovaties.nl vind je een overzicht van de nieuwste ideeën en innovaties waaraan we momenteel werken. Hier kan je ook aangeven of je graag bijdraagt aan een of meerdere innovaties. Zo bouwen we samen aan de dienstverlening van de toekomst!
Neem gerust contact met mij op
Weer een mooie innovatie die laat zien wat OPENburgerzaken allemaal mogelijk maakt. Ben je benieuwd geworden? Of heb je zelf nieuwe ideeën voor OPENburgerzaken? Ik hoor het graag, stuur gerust een e-mail naar: Dylan.Kusters@PinkRoccade.nl