Direct naar de content
icon search white
14 december 2020 - Nieuws

De burger laten zien wat je invult als medewerker via het klantscherm

Samen met gemeente Lelystad is het klantscherm ontwikkeld. Vanaf iBurgerzaken release 3.10 beschikt iBurgerzaken over de mogelijkheid om een burger mee te laten kijken met wat de ambtenaar invult. Dit ziet de burger op een tweede monitor waarbij enkel de gegevens getoond worden die relevant zijn voor de burger. Alle controles, aantekeningen, etc. zijn natuurlijk alleen zichtbaar voor de medewerker van de gemeente.

Hoe het klantscherm werkt 

Vanuit iBurgerzaken klik je op de knop om het klantscherm te openen. Het systeem detecteert vervolgens direct welk aangesloten scherm het 2e scherm is. Vervolgens wordt daar een nieuwe pagina weergegeven. Deze pagina is natuurlijk helemaal in de stijl van de gemeente, net zoals de burgerview.
Nu zijn er verschillende mogelijkheden zichtbaar op het scherm, afhankelijk van wat de medewerker op zijn scherm open heeft staan:

  • Als er geen proces gestart is tonen we de tekst ‘Er is nog geen proces gestart’.
  • Als er een proces gestart is, worden de gegevens van het proces getoond en ziet de burger steeds meer informatie naarmate het proces vordert.

Klantscherm vs. scherm van medewerker: het verschil

klantscherm.png
Klantscherm

 

Medewerker.png
Scherm van de medewerker

Het klantscherm is af voor de volgende processen

In release 3.10 van iBurgerzaken zit het klantscherm voor het proces ‘Aanvraag reisdocument’ en ‘Inname / vermissing reisdocument’. Hierdoor is het niet meer nodig om het aanvraagformulier uit te printen, aangezien de burger nu direct mee kan kijken op het klantscherm. In de komende releases gaan we het klantscherm uitbreiden voor andere processen. In de komende release wordt het klantscherm bijvoorbeeld ontwikkeld voor het proces van iVerblijf & Adres.

Toekomstige ontwikkelingen

In deze tijd wil je natuurlijk het aantal balie aanvragen verminderen. Zouden we het klantscherm dan in kunnen zetten in videogesprekken en op deze manier de balie aanvraag afhandelen? Misschien is het helemaal niet mogelijk, maar toch ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik denk namelijk dat hier best wel mogelijkheden in zijn. Zie jij hier ook mogelijkheden in? Neem dan met mij contact op en laten we samen kijken of we hier een innovatie van kunnen maken! Ik ben te bereiken via: Dylan.Kusters@PinkRoccade.nl

Deel via: