Direct naar de content
icon search white
5 augustus 2019 - Blogs

Wetenswaardigheden burgerzaken (augustus 2019)

Als Product Manager ben je continue bezig met de toekomst en wat we moeten doen om het voor de burger en de medewerkers van de gemeente gemakkelijker te maken. Deze maand schenk ik aandacht aan het jubileumjaar van iBurgerzaken en nodig ik je uit om jouw Best Practice met ons en andere gemeenten te delen.

Op naar een mooi najaar 2019                  

Ja, voor een groot aantal medewerkers die dit leest zit de vakantie er weer op. Hopelijk goed uitgerust, veel plezier gehad en genoten van het mooie weer.

Wij merken dat er steeds meer gevraagd wordt van medewerkers. Voor ons reden te meer om samen met jou continue te verbeteren en te innoveren. In de laatste 5 jaar, sinds de invoering van iBurgerzaken, is er al veel veranderd. En er staan nog veel innovaties op het programma de komende jaren.

We gaan er samen een mooi najaar van maken! Het najaar staat namelijk volledig in het teken van ons jubileumjaar iBurgerzaken. Blijf ons volgen en doe mee in kwartiermakersgroepen of deel je kennis met andere gemeenten. Namens alle 70 collega’s van ons iBurgerzaken-team wens ik je veel plezier en werkvreugde toe.

Burgerzakencongres (#GPSC19) in teken van Best Practices en Innovaties

Co-creatie betekent niet alleen samen de mooiste oplossingen ontwikkelen. Co-creatie betekent ook van elkaar leren door het geleerde ter beschikking te stellen aan anderen.

En iBurgerzaken klanten hebben veel mooie best practices toegepast. Mooie voorbeelden uit de praktijk met fantastische resultaten voor burgers en medewerkers. Best Practices op het gebied van:

  • Digitale dienstverlening tot meer dan 90% digitaal voor bepaalde processen.
  • Volledige geautomatiseerde verwerking van een burgeraanvraag zonder tussenkomst van de medewerker
  • Mooie voorbeelden van effectievere fraudebestrijding
  • Maar ook wat te doen op communicatief of website gebied om de burger te verleiden naar het digitale kanaal
  • Of welk beleid is nodig om de aanvragen sneller af te handelen of de balie te ontlasten
  • Tot zelfs coachprogramma’s om medewerkers te faciliteren in andere taken en werkwijzen.

En wat is er mooier en leuker dan jouw best practice vastleggen en delen met je collega gemeenten.

Vandaar mijn oproep: Meld je als je een voorbeeld hebt uit de praktijk wat een bijdrage heeft geleverd voor betere of snellere dienstverlening voor de burger of effectiever/efficiënter werken voor de medewerkers van burgerzaken.

Hoe doe je dat?
Heel simpel: stuur een mailtje naar mij (Mat.Keijers@pinkroccade.nl) of Sanne van der Zanden (Sanne.vanderZanden@PinkRoccade.nl) en wij nemen contact met je op om er een mooie Best Practice van te maken. Je Best Practice wordt dan gedeeld met je burgerzaken collega’s van andere gemeenten. Tijdens het congres worden de top 10 Best Practices gepresenteerd en de winnende gemeenten worden bekend gemaakt.

Wat moet je doorgeven?

  1. Je gemeentenaam, je naam en je telefoonnummer
  2. Een korte omschrijving van je best practice

De rest komt daarna. Dus als je dit leest: twijfel niet en stuur ons je Best Practices. Stuurt je collega ook in, geen probleem. Liever 2 dan geen. Kost je nog geen 5 minuten tijd en is leuk om mee te doen.

Deel via: