Direct naar de content
28 september 2020 - Blogs

Digitale dienstverlening en selfservice niet meer weg te denken

Enkele maanden geleden was het nog een overweging om dienstverlening digitaal aan te bieden. Nu is het niet meer weg te denken. Dat geldt voor jouw gemeente maar ook voor ons als jullie partner. We zien helaas dat de tweede coronagolf is gearriveerd en dat het behouden van de discipline lastig is. Maar we hebben er mee te dealen. En dat doen wij ook. Wij werken sinds vandaag zelf weer vanuit huis, maar werken ook graag bij jullie op locatie. Samen stemmen we de mogelijkheden met jullie af. Het voordeel is dat we gewend zijn om op deze manier te werken en we voeren veel werkzaamheden al op afstand uit. 

Wat dat betreft verandert er niet veel. Maar we missen wel het face to face contact. Op momenten dat er een veilige werkplek beschikbaar is voor onze medewerkers, komen we graag op locatie. Hoe dan ook zorgen we dat het nodige contact soepel (digitaal) verloopt. In mijn blog van deze maand ga ik in het kader van de digitale dienstverlening in op de thema’s selfservice en Software as a Service (SaaS). Ook besteden we aandacht aan de Samenhangende Objectenregistratie en wat je van ons kan verwachten.

Selfservice krijgt, vanuit het perspectief van de belastingplichtige, een enorme impuls
Of het nu gaat om een WOZ-aanslag of toeristenbelasting. Gemeenten zien hier steeds meer het belang van in en investeren nog meer in verdere digitalisering. We bieden hiervoor de Digitale Front Office stekker als oplossing. Selfservice staat dus hoog op onze agenda. Binnenkort kan ik jullie daar meer over vertellen.

Een ander thema wat hier tegenaan leunt is Software as a Service (SaaS)
Geen applicaties meer aanschaffen, installeren, upgraden, et cetera op een lokale server. Maar gebruik maken van de functionaliteit en de services die daarbij horen. Dat is meer dan hosting alleen. Voor onze iProducten zoals iObjecten, iKwijtschelding en iBezwaar bieden we dit standaard aan. En daarvoor zetten we de nieuwste technieken in. Als jouw organisatie gebruik maakt of gaat maken van deze producten, verschuift de techniek voor jou steeds meer naar de achtergrond. Met onze tientallen jaren ervaring in de gemeentemarkt, als ICT-partner van betekenis, ontzorgen we jullie. En ook jullie eindklanten. Hierbij verenigen we de stabiele basis met de slimme toekomst.

Ook ontwikkelen we de SOR, de Samenhangende Objectenregistratie
Een interessant onderwerp waar we in de toekomst veel van gaan horen. Wij lopen hierin voorop en zijn nu volop aan het doorontwikkelen. Lees daarom ook het interview met onze productmanager Berry van den Bosch. Hij gaat daar nog verder op in. Mooi, want de meerwaarde van een Integrale Objectenregistratie is groot, groter dan alleen voor belastingen. Ik zeg bewust integrale objectenregistratie omdat we de lat hoger moeten leggen. En het beheer van die gegevens eenmalig moeten doen en niet alsnog dubbel werk moeten verrichten. Met iObjecten hebben we een prachtig fundament liggen. Met gepaste trots gaan we graag het gesprek aan over de SOR. Dat gesprek doen we graag bij jou aan tafel of via Teams.

Deel via:

‘Door selfservice in vastgoedprocessen en openheid van data maken we het efficiënter en leuker voor onze klanten.’

Michiel Uijting, Managing Director Ruimte & Omgeving
PinkRoccade_1389.png