Direct naar de content
icon search white

Denk buiten de gebaande paden

Trouwen - ringen
thema icon
thema Communicatie
App iHuwelijk
#101

Bied aan daar waar burger zoekt

Op het juiste moment je digitale product of dienst onder de aandacht brengen vergroot de kans op gebruik aanzienlijk. Dat betekent dat je het dáár aanbiedt waar de burger of ondernemer direct kan aanhaken. Kies daarvoor het meest effectieve kanaal en de best passende locatie; dichtbij de actie. Denk dus na over je communicatiestrategie. De juiste aanpak kiezen vereist proactief denken. Daarvoor moet je de gebruiker goed kennen en voeling blijven houden door onder andere de voordelen te benoemen.

Denk buiten de gebaande paden

Bij het organiseren van een bruiloft komt heel wat kijken voor de geliefden. En dat is in het voordeel van de gemeente die de ‘melding voorgenomen huwelijk/geregistreerd partnerschap’ graag digitaal wil ontvangen. Want dat betekent dat er nogal wat gelegenheden zijn voor communicatie over de mogelijkheid tot online aangifte. De meest voor de hand liggende zijn natuurlijk de trouwlocaties binnen je gemeente. Denk echter ook eens aan regionale trouwbeurzen. En als je echt buiten de gebaande paden wilt denken kun je ook al bij de juwelier beginnen waar de verlovingsring wordt ingekocht.

Deel via:

Waarom dit werkt

Het kost moeite om de juiste doelgroep naar een nieuw kanaal te krijgen, bijvoorbeeld naar een nieuwe website. Als mensen al gebruik maken van bestaande kanalen kost het minder moeite ze daar te bereiken. En zeker op een locatie waar ze al in de ‘juiste stemming’ zijn; close to the action. Met minder moeite meer bereik!

‘Klanten wil ik steeds opnieuw op een creatieve wijze verrassen.’

Sanne van der Zanden, Programmamanager
Sanne van der Zanden (2019)