Direct naar de content
icon search white

Verhuisaangifte door instelling voor de gezondheidszorg

110_89acc2ba864926c.jpg
thema icon
thema Selfservice
App iVerblijf & Adres

Gebruik eHerkenning voor bedrijven en instellingen

Ondernemers verwachten steeds meer dat zij producten en diensten online kunnen aanvragen en dat zij ook via online kanalen antwoord krijgen op hun verzoek. Ze nemen niet langer genoegen met een 9-tot-5-mentaliteit, ze willen geholpen worden wanneer dat het beste uitkomt. Daarom en vanwege (dienstverlenings-)doelstellingen van de gemeente is verbetering van de online dienstverlening voor alle gemeenten een hoofdzaak. Met eHerkenning kan ook een bedrijf of instelling veilig, betrouwbaar en eenvoudig online zaken regelen met gemeenten. Je kunt eHerkenning zien als een soort DigiD voor bedrijven. En het wordt toegepast binnen verschillende burgerzakenprocessen; overlijden, verhuizen, begraven etc.

Verhuisaangifte door instelling voor de gezondheidszorg

Verblijft iemand voor onbepaalde duur in een door de gemeente aangewezen instelling voor de gezondheidszorg? Dan moet hij bij de gemeente verplicht aangifte van verhuizing doen. Kan iemand deze verhuizing naar een verpleeghuis of instelling niet zelf doorgeven? Dan kan deze aangifte sinds juni 2019 worden gedaan door de instelling; inloggen met eHerkenning in iVerblijf & Adres en de juiste persoon ophalen in de BRP. De gemeente geeft deze verhuizing door aan de organisaties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak.

Deel via:

Waarom het werkt

eHerkenning regelt de digitale herkenning (authenticatie) en controleert de digitale bevoegdheid (autorisatie). Met andere woorden: “Bent u wie u zegt dat u bent? En mag u doen wat u doet?”.

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442