Direct naar de content
icon search white
Meertalige dienstverlening

Meertalige dienstverlening - toegevoegde waarde

Meertalige dienstverlening draagt bij aan een inclusieve dienstverlening met meer selfservice en daarmee een flinke werkdrukvermindering.

De toegevoegde waarde

Meertalige dienstverlening draagt bij aan een inclusieve dienstverlening met meer selfservice en daarmee een flinke werkdrukvermindering.

  • Hogere selfservice: meer online aanvragen doordat het voor burgers en ondernemers die een andere taal spreken makkelijker wordt om een online aangifte te doen;
  • Inclusieve dienstverlening: gemeenten zijn er voor iedereen, daarom is het belangrijk om de dienstverlening aan te laten sluiten op de behoeften van alle inwoners;
  • Ideale klantreis: meertalige documenten via SmartDocuments en iDocumentcreatie;
  • Geen gegevens overkloppen: door integratie tussen de e-dienst en de backoffice;
  • Duidelijkheid voor ambtenaar: de ambtenaar ziet direct in welke taal de aanvraag is gedaan. De documenten hebben wel de Nederlandse naam zodat deze direct herkenbaar zijn voor de ambtenaar.
Deel via: