Direct naar de content
icon search white
Roadmaps iBurgerzaken

Het product iBurgerzaken

Er is veel behoefte aan duidelijkheid in de stappen die we met iBurgerzaken (willen) zetten. Vandaar dat we de ‘Roadmap iBurgerzaken product’ presenteren. Meer informatie over deze roadmap en de producten en procesinnovaties die hierop staan vind je op deze website.

Procesinnovatie is meer dan techniek

Om als gemeente klantvriendelijker, sneller, digitaler en/of goedkoper te blijven ‘produceren’ binnen Burgerzaken is het zaak te blijven innoveren. En daar denken wij vanuit PinkRoccade Publiekszaken uiteraard in mee. Samen met de kwartiermakergemeenten en onze partners ontwikkelen we daarom continu nieuwe apps en koppelingen.

Dit zijn oplossingen die gericht zijn op toegevoegde waarde voor de burger of de medewerker/het management. En het mooie is, deze procesinnovaties en technologische ontwikkelingen maken discussies los binnen gemeenten… Deze inhoud vormt de trigger om nog eens goed na te denken over zaken die eigenlijk niets met techniek te maken hebben. Sterker nog, ineens gaat het niet alleen meer over software, maar om toegevoegde waarde. En juist daarvoor kun jij deze Roadmap, het Meerjarenplan en >100 Best practices gebruiken; ga vandaag nog het gesprek aan binnen jouw gemeente en nodig ons uit om daar bij te zijn als je dat helpt!

Roadmap-iBZK-2021.jpg

Roadmap iBurgerzaken product

De ‘Roadmap iBurgerzaken product’ die we hierboven presenteren (klik op afbeelding om te vergroten) is van Q1-2021. Deze is opgesteld nadat we ons innovatieprogramma bijstelden. Deze roadmap kenmerkt zich door:

  • De kennis dat we iBurgerzaken nog elke dag een beetje beter willen en kunnen maken. Dit doen we door te blijven Verbeteren, Verrijken én Vooruitdenken. 
  • Verdere innovaties waardoor jouw investering is gewaarborgd voor de lange termijn. We gaan voor lifetime partnership Burgerzaken.
  • Apps op basis van toegevoegde waarde voor de gemeente; via selfservice voor burgers en/of via gebruikersgemak voor de medewerker. Ons doel is blije burgers en blije medewerkers.
  • Innovaties doen we altijd met kwartiermakers in co-creatie en daarbij gaan we uit van de laatste technologische en mobiele mogelijkheden, gericht op de vraag van de toekomstige burger.

Voor de volledigheid de focus van de afgelopen jaren:

  1. 2017: Burgers worden volledig bediend met iBurgerzaken (selfservice);
  2. 2018: Medewerkers aan de frontoffice werken volledig met iBurgerzaken;
  3. 2019: Medewerkers backoffice werken volledig met iBurgerzaken.

Wat is jouw meerjarenplan?

Welke invloed hebben al deze procesinnovaties en technologische ontwikkelingen op jouw gemeente? Met het Meerjarenplan maken we dat graag inzichtelijk. Onze accountmanager komt graag bij je langs voor het gesprek.

Deel via:

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers
Error bij het laden van Partial View script (file: ~/Views/MacroPartials/Modules/StructuredData.cshtml)