Direct naar de content
icon search white
15 oktober 2018 - Nieuws

Verplichtingenproces in iFinanciën gerealiseerd bij Stein en Ommen-Hardenberg

Het verplichtingenproces in iFinanciën is voor eerste afdelingen geïmplementeerd bij Bestuursdienst Ommen-Hardenberg en gemeente Stein. Dit betekent dat er beslag op het budget gelegd wordt, voordat er een opdracht wordt verleend aan de leverancier.

Door het vastleggen van de inkoop aan de voorkant van het financiële proces krijgen zij inzicht in de verplichtingen, beter budgetbeheer en snellere betaling van facturen. De interne organisatie is daardoor meer in control en de crediteur is tevreden door snellere betaling van de factuur. Het verplichtingenproces is conform afspraak opgeleverd, aldus Bestuursdienst Ommen-Hardenberg en gemeente Stein.

Daarnaast zijn ook de vernieuwingen rondom budgetinformatie besproken

Via een app kan realtime informatie worden bekeken en gebruikt worden voor presentatiedoeleinden van de baten en detailgegevens. Hiermee wordt de budgetinformatievoorziening versterkt voor Bestuursdienst Ommen-Hardenberg en gemeente Stein. De volgende stap is om de nieuwe budgetinformatie app in gebruik te nemen als deze gereed is en om de verplichtingen breder in te zetten in de organisatie.

Het financiële proces vereenvoudigen en tegelijkertijd meer in control raken

Daar geeft iFinanciën invulling aan. Er liggen veel kansen op het gebied van inkoop en de crediteurenadministratie, waaronder 55% tijdsreductie in het factuurproces. Wil je meer weten? Neem contact op met mij op via Julius.Haagh@PinkRoccade.nl

Deel via:

‘Mijn doel is om samen met de klant en ons team oplossingen te realiseren die de gemeente optimaal ondersteunen bij haar eigen doelen.’

Julius Haagh, Product Manager Financiën & Services
Julius Haagh

Ik help je graag verder

+31 6 4670 6625