Direct naar de content
icon search white
14 februari 2022 - Nieuws

Meer digitale selfservice dankzij uitbreidingen in iParticipatie

iParticipatie is volop in ontwikkeling. We laten je zien welke upgrades en mogelijkheden erbij komen. Bijvoorbeeld de koppeling met iSamenleving.

In de applicatie iParticipatie kan je inwoner diens eigen aanvragen doen. Dat scheelt jou en je collega’s veel tijd. Omdat aanvragen automatisch gekoppeld worden aan andere applicaties, scheelt het ook fouten. Tot zover niks nieuws. Maar iParticipatie is volop in ontwikkeling. We laten je zien welke upgrades en mogelijkheden erbij komen. Bijvoorbeeld de koppeling met iSamenleving.

iSamenleving en iParticipatie integreren voortaan
Binnenkort breiden we iParticipatie uit. De integratie met ons regieportaal iSamenleving is dan een feit. We noemen deze iParticipatie integratie Mijn Persoonlijke Gegevens (Regie). Verschillende klanten vroegen ons om deze integratie dus we gingen aan de slag.

Dankzij de koppeling heeft je inwoner alle informatie uit diens casus
Je inwoner krijgt digitaal toegang tot diens casus met daarin alle onderdelen:
 

  • Documenten
  • Acties
  • Verslagen
  • Zelfredzaamheidsmatrix
  • Betrokken medewerkers en organisaties
  • Signalen

Je inwoner krijgt een notificatie bij wijzigingen en als er actie nodig is. Ze ziet dan alle gegevens en kan reacties achter laten. Ook digitale ondertekening is mogelijk.

Je bepaalt zelf wat je in het burgerportaal publiceert
In iSamenleving krijg je de keus of je informatie digitaal wilt aanbieden. Zo beperk je de handmatige communicatie met je inwoner. Je vermindert ook het aantal e-mails en brieven. Met deze koppeling communiceer je steeds via 1 kanaal. Wel zo overzichtelijk.  

Je doorlooptijden verbeteren
Je inwoner heeft altijd toegang tot de eigen casus. Eerder kreeg je inwoner losse brieven en e-mails. Nu is alles op 1 plaats te vinden. Je bent dus minder tijd kwijt met het informeren. In het burgerportaal heeft je inwoner overzicht en geeft eenvoudig akkoord.

Nog een paar tests en je bevraagt het DKD op basis van een BSN-nummer
Binnen iParticipatie bevraag je op basis van een BSN-nummer het digitaal klantdossier (DKD). Binnenkort gebruik je deze koppeling binnen iParticipatie. Op dit moment testen we de laatste zaken met collega’s van PinkRoccade Informatievoorziening. Zo zorgen we ervoor dat het optimaal werkt. Een aantal klanten voert daarna een pilot uit. Als zij tevreden zijn over de koppeling rollen we hem in maart uit bij alle iParticipatie-klanten. Nog even geduld dus!

Binnenkort bekijkt je inwoner ook het schuldenoverzicht
In de volgende release tref je het schuldenoverzicht aan. Hierin bekijkt je inwoner diens eigen debiteurendossier en ziet wat er al is afgelost. Het schuldenoverzicht is het laatste onderdeel van onze PIP. Met dit deel erbij integreer je de PIP compleet in iParticipatie. 

Zoals je ziet zitten we zeker niet stil met iParticipatie. Op de achtergrond zijn we met nog veel meer dingen bezig, daar kan ik op het moment van schrijven nog niet te veel over zeggen.

Je hebt een trotse nieuwe productowner iParticipatie
Een aantal maanden geleden ben ik gestart als productowner van iParticipatie. Sinds 3 jaar werk ik voor PinkRoccade Samenlevingszaken. Als consultant deed ik een bom aan kennis op bij verschillende gemeenten. Ik kwam erachter dat het ondersteunen van inwoners iets was waar ik meer mee wilde doen. Mijn focus is nu compleet op het product dat het dichtst bij de inwoner ligt, iParticipatie. Mijn voorganger Julian Cissen richt zich tegenwoordig op zaakkoppelingen. Dat was voor mij een mooie mogelijkheid om zijn rol over te nemen.

Je vraagt eenvoudig een persoonlijke demonstratie aan
Heb je vragen of interesse over bovenstaande functionaliteiten? Of heb je interesse in een demonstratie van de module Mijn Persoonlijke Gegevens (Regie)? Vraag mij of je accountmanager naar de mogelijkheden.

Heb je vragen? Aarzel niet om me te mailen op nick.vanderheijden@pinkroccade.nl of bellen op 06 3195 3549

Met vriendelijke groet,

Nick van der Heijden
Productowner iParticipatie

 

 

 

Deel via:

‘Ik denk graag mee aan de beste selfservice oplossingen voor jouw burgers.’

Nick van der Heijden, Business analist
Nick van der Heijden - PinkRoccade Samenlevingszaken