Direct naar de content
icon search white
20 april 2016 - Nieuws

Interview met Jeroen Limbeek, Helpdesk medewerker

Mijn naam is Jeroen Limbeek en bij PinkRoccade bewijs ik de klanten een zeer belangrijke dienst. Met mijn collega’s op de helpdesk help ik de klant met problemen en vragen over CiVision Innen zodat ze niet in paniek raken als bijvoorbeeld de incassorun niet werkt.

Ik kom uit Berlicum en ging in Den Bosch naar de middelbare school. Daarna heb ik aanvankelijk Horecamanagement gestudeerd aan de Rooipannen in Tilburg. Hierna besloot ik toch maar voor iets anders te kiezen en ben ik begonnen met de opleiding International Business and Management Studies aan de Avans in Breda.

Tijdens mijn opleiding aan de Rooipannen had ik al een stage in Parijs gedaan maar aan Avans deed ik pas echt internationale ervaring op. In het tweede jaar al een stage naar Nieuw Zeeland en de laatste twee jaren van deze opleiding heb ik in Frankrijk afgemaakt. Toen heb ik nog 1,5 in Londen gewerkt bij een Frans bedrijf, vooral ook omdat ik mijn scriptie opnieuw moest doen, maar je zou dus wel kunnen zeggen dat reizen een passie voor me is.

Na mijn stage in Nieuw Zeeland zei ik altijd: ik moet er nog eens terug, al is het maar voor een paar weken vakantie, ik heb er nog zo veel niet gedaan. En nu ik eindelijk weer wat geld verdien zal dat waarschijnlijk niet lang meer duren.

Mijn werkervaring is vooral sales. Ik houd ervan contact met de klant te hebben en ben commercieel ingesteld maar cold-calling had ik echt een hekel aan. Vandaar dat ik nu hier op de helpdesk ben begonnen en ik hoop ooit door te groeien naar consultancy. Maar op dit moment leer ik nog steeds elke dag zo veel aan SAP. Elke dag kom ik weer verder en herken ik meer. Het motiveert om steeds meer te herkennen maar het is frustrerend dat ik er steeds zelf net niet uitkom. Ik kijk uit naar het moment waarbij ik een incident oppak en klik…klik…klik opgelost. Dat lijkt me een goede eerste mijlpaal in mijn pinkloopbaan, één die denk ik niet al te ver meer weg ligt.

Ik heb al veel leuke klantcontacten gehad. Ik vond het interessant om voor het eerst mee te gaan naar een gemeente: Edam-Volendam. Dat is weer een hele andere wereld dan op kantoor.

Waar ben ik trots op? Ik weet het niet. Ik ben toch wel trots op de verschillende dingen die ik al gedaan heb. Ik heb veel gezien, gestudeerd en gewerkt in het buitenland, in andere culturen. Ik ben trots op het feit dat ik die uitdagingen niet uit de weg ben gegaan. Het was altijd enorm wennen, zeker in Frankrijk met de taal enzo, maar ik heb het altijd afgemaakt. Dat is eigenlijk ook wel de reden waarom ik nu weer in Nederland woon. Mijn nieuwste uitdaging wilde ik eindelijk weer eens in een bekende omgeving aangaan.

Mijn eerste maand bij PinkRoccade was zeker uitdagend. Ik denk dat er nog nooit zoveel nieuws op me af is gekomen. Gelukkig kan ik altijd bij iemand terecht met vragen, ik heb er genoeg, en iedereen is altijd bereid te helpen. Ik ben heel enthousiast en kijk ernaar uit nog veel voor PinkRoccade te werken.

Jeroen Limbeek
Helpdesk medewerker CiVision Innen

Deel via: