Direct naar de content
icon search white
16 mei 2022 - Nieuws

Betere managementinformatie straks door slimme inrichting nu

Houd jij rekening, bij inrichtingskeuzes van iSamenleving, met wat je eruit wilt halen voor managementinformatie? Het ontsluiten van interessante informatie uit iSamenleving is namelijk afhankelijk van hoe jij je applicatie inricht. In deze blog leggen we uit waarom en geven we voorbeelden van hoe jij iSamenleving kunt inrichten. En daardoor dus interessante informatie kunt ontsluiten.

In iSamenleving heb je veel vrijheid in de inrichting van de applicatie, zodat dit optimaal aansluit bij de processen van jouw gemeente. Vaak kijk je, nadat je bepaalde inrichtingskeuzes maakt, pas naar welke managementinformatie je wilt ontsluiten. Je komt er dan bijvoorbeeld achter dat bepaalde gegevens of data niet consistent zijn. En dat je eigenlijk bepaalde onderdelen anders had moeten inrichten. Dit is lastig te herstellen, omdat de gebruiker dan al gewend is om op deze manier te werken.

Daarom adviseer ik je om tijdens de inrichting van iSamenleving al na te denken over welke informatie je wilt ontsluiten voor bijvoorbeeld managementrapportages. Je kunt dan namelijk in de inrichting rekening houden met welke gegevens je opslaat en hoe je deze opslaat. Je kunt in gesprek met een expert van ons of van jouw eigen gemeente. Bijvoorbeeld over hoe de invulvelden in iSamenleving zich vertalen naar de data. Door hier aan de voorkant rekening mee te houden, kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Daarnaast voorkom je veranderingen in de werkwijze van je gebruiker.

We verzamelden voorbeelden die interessant kunnen zijn voor je. Hoe je bepaalde velden kunt gebruiken en welk voordeel dit heeft voor managementrapportages. De voorbeelden vind je in dit document dat je op TOPdesk kunt downloaden. In deze video leg ik je meer uit.

Doe er je voordeel mee!

Deel via:

‘Gebruik jouw data voor een nog betere dienstverlening.’

Aniek de Vet, Consultant
Aniek de Vet - PinkRoccade Samenlevingszaken