Direct naar de content
icon search white
12 februari 2021 - Blogs

Oefen direct invloed uit op de workflow voor debiteurenfacturen

Na een workshop met een aantal gemeenten rondom het thema Debiteuren bleek dat er veel tijd gaat zitten in het verzamelen van de juiste informatie voor het versturen van een factuur. Vaak ging dit via een Excelformulier of via een mailtje. Er werd zelfs een aantal keer gesproken over vodjes die op het bureau gelegd werden. Om dit te verbeteren, is er voor zowel iFinanciën als voor CiVision Innen de afgelopen periode hard gewerkt aan het vormen en ontwikkelen van een workflow voor de uitgaande debiteurenfacturen. We zijn op het punt aangekomen dat de oplossingen daadwerkelijk ontwikkeld kunnen worden. Daar kunnen we jouw input bij gebruiken.

Voor iFinanciën gaat het over iDebiteuren - Workflow Verkoopfacturen

Voor iFinanciën wordt een app gemaakt waarmee de aanvrager een debiteurenfactuur kan aanvragen. In deze app dient een aanvrager alle vereiste gegevens in op een gebruiksvriendelijk scherm. In het Postvak In ontvangt de budgethouder de factuur om te controleren en goed te keuren. Vervolgens controleert de debiteurenadministratie de factuur nog een keer, boekt en verstuurt hem.

Voor CiVision Innen gaat het over de workflow Centraal Factureren

Natuurlijk willen we ook ontwikkelingen blijven doorvoeren voor klanten die nog niet op iFinanciën zitten. Daarom ontwikkelen we ook een workflow voor Centraal Factureren. Hierbij zal het proces ongeveer hetzelfde lopen, alleen gaat de factuur niet via de budgethouder. Dit omdat het grootste probleem de aanlevering van informatie bleek te zijn. De factuur van aanvrager gaat dus direct naar de administratie die de factuur vervolgens controleert en verstuurt.

Klik op deze link om in TOPdesk een uitgebreide beschrijving te lezen en schermen van de Workflow Centraal Factureren voor CiVision Innen.

Wij zijn op zoek naar klanten die mee willen doen in een Special Interest Group (SIG)

Meedoen in een SIG-groep houdt in dat je vooraf al investeert in de module (tegen een korting van 50% op de eenmalige kosten) en in ruil daarvoor mag meekijken in de keuken. Elke 2 weken wordt je in een online sessie van ongeveer 30 minuten bijgepraat over de tot dat moment genomen stappen. Op dat moment kan jij die ontwikkelingen voorzien van feedback. Dit biedt jou de ultieme kans om invloed uit te oefenen. Na het ontwikkelen van de module mag je hem als SIG-deelnemer ook testen. Tot slot zal de oplossing als eerst bij de deelnemende gemeenten geïnstalleerd en ingericht worden. Bij het in productie nemen heb jij een oplossing die past bij de behoefte van jouw gemeente.

Wil jij meedoen of graag meer informatie over de workflow of prijzen?

Neem contact met me op via Caspar.Plompen@PinkRoccade.nl of +31 6 1097 9394.

Deel via:

‘Mijn doel is om samen met de klant het maximale rendement uit onze applicaties te halen!’

Caspar Plompen, Consultant Financiën & Services
caspar-plompen