Direct naar de content
icon search white
11 december 2018 - Blogs

Livegang TOPdesk en iCommunity

In mijn vorige blog schreef ik over de nieuwe Zoekbalk in iZaaksuite. In deze blog vertel ik graag over de livegang van TOPdesk en de relatie tot ons samenwerkingsplatform: iCommunity.

TOPdesk versus iCommunity

Maandag 10 december zijn wij live gegaan met TOPdesk. TOPdesk is de vervanging voor het huidige dKOC. Incidenten indienen gaat voortaan via TOPdesk, ook is hier de status van deze incidenten terug te zien en de releasenotes/documentatie. iCommunity gebruiken wij als Proces & Services voor een ander doeleinde namelijk om samen te werken met jullie. We tonen hier de inhoud van releases en geven 2-wekelijkse updates van het resultaat van iedere sprint. We gebruiken het platform ook om samen met jullie nieuwe functionaliteiten te bedenken en uit te werken. iCommunity is dus gericht op de doorontwikkeling en samenwerking terwijl TOPdesk is gericht op incidentmanagement.

Proces & Services gebruikt, net als de andere Businessunits, TOPdesk voor incidentmanagement, documentatie en releasenotes. iCommunity blijven wij inzetten om samen met jullie de doorontwikkeling op te pakken. De komende tijd gebruiken wij om alle documentatie over te zetten naar Topdesk.

Kennisbank

Een groot pluspunt van TOPdesk is dat er een Kennisbank is op basis van de eerder ingediende incidenten. Wanneer wij een incident oplossen met een oplossing die voor iedereen toepasbaar is, voegen wij deze toe aan de kennisbank. Voordat je een incident indient kun je dus checken of er niet een andere gemeente tegen dit probleem is aangelopen en hiervoor een oplossing is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen met het gebruik van TOPdesk. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat dit voor jullie eenvoudiger werkt. Voor reacties en vragen bereik je mij via onderstaande wegen!

Deel via:

‘Samen met onze klanten de toekomst van iBurgerzaken inkleuren.’

Ward de Laat, Product Manager iBurgerzaken
PR_Ward_de_Laat_6105_AS.png