Na de implementatie van Burgerzaken in het najaar van 2021 is dit het volgende thema waarin beide partijen gaan samenwerken.
Handmatig anonimiseren is verleden tijd
Marjella van Kesteren, secretaris commissie bezwaarschriften besteed nu gemiddeld vijf uur per week aan het anonimiseren van Woo-verzoeken. Haar enthousiasme ontstond dan ook direct vanaf het eerste moment dat ze iOpenbaar zag. Hierover zegt Marjella: “Nooit meer uitprinten, witlakken en weer terug inscannen, wat een verademing! Tijdsbesparing en efficiëntie is magisch!”
Binnen vier maanden van demo naar het gebruik van de applicatie
Benoemenswaardig is het tempo waarin de gemeente Nieuwegein de keuze voor iOpenbaar gemaakt heeft. Vlak voor de zomer vonden de eerste gesprekken plaats, vlak na de zomer start Nieuwegein al met het gebruik van iOpenbaar.


Markeerstift in de kast
De gemeente Nieuwegein krijgt gemiddeld 30-35 Woo-verzoeken per jaar. Voor Marjella en haar collega’s betekent dit iedere week aan de slag met de markeerstift. Tot nu, want de markeerstift mag met de keuze voor iOpenbaar definitief de kast in.
Starten zonder koppelingen
De insteek van de gemeente Nieuwegein met iOpenbaar is duidelijk. Starten in een standalone omgeving en op die manier ontdekken hoe iOpenbaar het beste ingezet kan worden. Over koppelingen gaan we het later hebben als de basis van iOpenbaar bekend en vertrouwd is. Nieuwegein start met een open blik en gaat eerst ervaren wat iOpenbaar zonder koppelingen kan betekenen.
Vertrouwen
Van een kennismaking naar samenwerking in enkele maanden tijd, dat maken we niet vaak mee. Product Champ Ralf zegt daarover: “Vanaf de kennismaking merkten we dat het vertrouwen al direct aanwezig was. Dit kunnen bezegelen met een samenwerking is dan natuurlijk waar je het voor doet. Ik weet zeker dat Marjella en haar collega’s heel blij gaan worden van iOpenbaar!”.
Nieuwsgierig naar iOpenbaar? Vraag een demo aan
Wil je in de praktijk zien hoe wij jouw organisatie met iOpenbaar kunnen ontzorgen? Vraag nu vrijblijvend een demo aan.
