Direct naar de content
icon search white
12 februari 2021 - Blogs

Eerste resultaten klanttevredenheid Financiën & Services 2020

In december 2020 vulde meer dan een derde van onze klanten het klanttevredenheidsonderzoek Financiën & Services (F&S) in. We waarderen het enorm dat zoveel gemeenten die gebruikmaken van iFinanciën, CiVision Middelen en CiVision Innen de moeite hebben genomen om de vragenlijst in te vullen. We zijn trots dat we beter hebben gescoord dan vorig jaar. Ook hebben we verbeterpunten waar we dit jaar aandacht aan gaan schenken. Lees meer in dit artikel.

Algemene resultaten

Hoe waarschijnlijk is het dat je PinkRoccade Financiën & Services aanbeveelt aan andere gemeenten?

Het algemene beeld van klanten is dat wij het als organisatie goed doen. Waar we vooral goed op scoren is de samenwerking, het hebben van voldoende kennis over marktontwikkelingen en dat wij voortdurend bezig zijn met verbeteringen. Deze onderwerpen komen ook terug in de vele open reacties die zijn gegeven. Aangegeven ‘tops’ om vooral mee door te gaan zijn: persoonlijk contact, klantvriendelijkheid en de doorontwikkeling en gebruiksvriendelijkheid van onze oplossingen.

Er zijn ook wat verbeterpunten naar voren gekomen die wij komend jaar zullen oppakken. Het gaat hier voornamelijk om de communicatie vanuit PinkRoccade. Onze klanten verwachten dat wij proactiever gaan acteren en dat advies nemen wij graag ter harte als Partner van Betekenis.

Hoe waarschijnlijk is het dat je de oplossingen van PinkRoccade Financiën & Services aanbeveelt aan andere gemeenten?

We zien uit de reacties dat CiVision Middelen en CiVision Innen goede en stabiele oplossingen zijn waar onze klanten tevreden over zijn. Wat we ook zien, is dat iFinanciën steeds hoger scoort omdat we hier volop aan het innoveren zijn en steeds meer gemeenten overstappen naar iFinanciën. Gemeenten zien dit als de oplossing van de toekomst.

Een goede basis voor verbeteringen

Meer dan 75% van de respondenten heeft een e-mailadres achtergelaten om de beantwoording verder toe te lichten. Dit is erg waardevol voor ons om onze dienstverlening en oplossingen verder te verbeteren. We willen hier dan ook nogmaals hartelijk voor bedanken. Met al deze personen zijn we al, of gaan we de komende periode, in gesprek. Per case bekijken we waar verbeterpunten liggen en stellen we een verbeterplan op. Rond de zomer delen we de gedane acties. We werken hiermee toe naar nog betere resultaten die we in september opnieuw toetsen.

Heb je vragen over ons klanttevredenheidsonderzoek?

Neem dan contact met me op via onderstaande contactgegevens.

Deel via:

‘Ik vind het belangrijk dat je ons als klant weet te vinden. Voor een goed gesprek, het uitwisselen van visies en natuurlijk ook voor vragen.’

Lotte Derkse, Sales Manager Financiën & Services