Direct naar de content
icon search white Created with Sketch.
9 april 2019 - Blogs

De aanslagen de deur uit, even uitademen en door!

Er is de afgelopen maanden hard gewerkt door klanten en onze consultants om de aanslagen goed bij burgers en bedrijven op de (digitale) mat te laten landen. En parallel hieraan hebben wij ook een aantal herindelingen goed afgerond. De gegevensketens maken het wel lastiger om ‘even’ een issue in een klantomgeving op te lossen. Toch zijn wij, in de regel, met z’n allen hier goed in geslaagd.

Dilemma: de service van vandaag versus de innovatie van morgen
In de vorige nieuwsbrief ging ik er al even op in. Het is balanceren en open staan voor keuzes. Zo zien wij dat WOZ-berichtenverkeer nog hapert. Met de taxatie-leveranciers werken wij goed samen om de laatste hick-ups te verhelpen. Via frequente nieuwsberichten houden wij jullie op de hoogte. Totdat wij constateren dat het WOZ-berichtenverkeer goed werkt, hebben wij de uitrol voor nieuwe gemeenten gepauzeerd. Wij verwachten deze vanaf mei weer op te pakken.

Netwerken en kennis delen
In de regiosessies gaan wij in op allerlei actuele thema’s en delen we kennis. De laatste regiosessie werd met een 7,8 beoordeeld. Uitermate zinvol om erbij te zijn. Lees verder in deze nieuwsbrief de terugblik door onze customer care coördinator Maryse Wessels.

Wij verwelkomen nieuwe klanten met belastingsuite en objectregistratie iObjecten
Die implementaties verliepen goed. Een compliment aan de medewerkers en management van de gemeenten én onze consultants. Wij zien dat gegevensmanagement heel belangrijk is. Zeker door de eerder genoemde ketens. Hoe beoordeel je berichtuitval en wat moet je ermee? Wij denken na over een service om onze klanten hier structureel bij te helpen. Hierover binnenkort meer.

En dan de dag van morgen. Ik krijg regelmatig de vraag in hoeverre wij Common Ground omarmen
Daarvoor is het goed te weten dat onze klanten al twee i-productlijnen gebruiken. iObjecten en iKwijtschelding. Daarnaast starten wij snel met de producten iNzicht en iBezwaar. Ik wil voorkomen dat we onze nieuwe software in de toekomst onnodig moeten aanpassen aan de Common Ground principes. Daar wil ik nu al rekening mee houden. Om die reden hebben wij een eerste sessie met landelijke experts georganiseerd. Tijdens deze sessie hebben wij de architectuurprincipes concreet gemaakt. Een mooie kans voor Common Ground én gebruikers van de i-producten om al voorbereid te zijn op Common Ground. Mooie timing; en een volmondig ja op bovenstaande vraag.

Deel via:

‘Door selfservice in vastgoedprocessen en openheid van data maken we het efficiënter en leuker voor onze klanten.’

Michiel Uijting, Managing Director Ruimte & Omgeving
PinkRoccade_1389.png