Direct naar de content
icon search white
13 februari 2018 - Blogs

Werkvoorraad en overzicht

In mijn vorige blog schreef ik over het nieuwe jasje waarin we iZaaksuite hebben gestoken. Naast het intuïtief gebruik van een systeem door kleuren en iconen is het belangrijk om overzicht te creëren in de werkvoorraad.

Vaak komt in mijn gesprekken met gemeente naar voren hoe belangrijk het is voor de eindgebruiker om zicht te hebben in de werkvoorraad. Hoeveel nieuwe zaken zijn er binnen gekomen? Hoeveel zaken staan er momenteel op mijn naam? Van al die processen die er lopen binnen de gemeente is een groep van vakspecialisten verantwoordelijk. Maar hoe creëer je nou overzicht in de werkvoorraad die voor jou als eindgebruiker van belang is?

Nieuwe zaken

Een van de belangrijke thema’s die we benoemd hebben in de door ontwikkeling van iZaaksuite is het werkcentrum. Door de vorige versie van iZaaksuite (8.2) is het mogelijk geworden om in de algemene werkvoorraad te filteren op zaken die nog geen behandelaar hebben. Op deze manier kun je als eindgebruiker eenvoudig zien welke zaken nieuw zijn binnengekomen. In de volgende versie van iZaaksuite (8.3) gaan we een tweede filter toevoegen, namelijk of je de zaak mag behandelen. Door de combinatie van deze twee filters kun je in een overzicht zien welke zaken nieuw binnenkomen en welke zaken je mag behandelen. We gaan in de menubalk een tabblad toevoegen genaamd ‘Nieuwe zaken’. In dit tabblad staan de twee filters automatisch aan waardoor je met één klik inzicht hebt in de nieuw binnengekomen zaken. Zo kan de behandelaar eenvoudig een overzicht creëren met de twee tabbladen ‘Persoonlijk’ en ‘Nieuwe Zaken’. In ‘Persoonlijk’ staan alle zaken die je in behandeling hebt en via ‘Nieuwe zaken’ kun je nieuwe zaken toekennen. Benieuwd naar het eindresultaat? Op iCommunity kun je een filmpje terugvinden waar de functionaliteit getoond wordt (Sprint 154). Als je nog geen account hebt dan kun je er een aanvragen via het dKOC.

Specifieke processen

Voor specifieke processen kan het handig zijn om een specifieke werkvoorraad te creëren. Zoals voor melding openbare ruimte of verloren en gevonden voorwerpen. Bij een melding openbare ruimte is
het bijvoorbeeld handig dat je in de werkvoorraad terug kan zien onder welke categorie de melding valt. Bij gevonden en verloren voorwerpen is het handig dat je het merk of de kleur van het voorwerp terug ziet in de werkvoorraad. Naast dat je het in een overzicht terug ziet is het ook handig dat je op deze kenmerken kan zoeken. Zo kan de vakspecialist die bezig is met de melding openbare ruimte zoeken en filteren op een specifieke categorie.

Heb je interesse of wil je meer informatie over een specifieke lijst kun je contact opnemen met het dKOC. Een consultant kan een dergelijke lijst samen met jou bedenken en vervolgens voor de inrichting zorgen.

Deel via:

‘Samen de volgende stap in dienstverlening realiseren.’

Ward de Laat, Product Owner zaakgericht werken
Ward de Laat

Ik help je graag verder

+31 (0)6 4609 3146