Direct naar de content
icon search white
Nieuw ERP-systeem provincie Utrecht voor effectievere en goedkopere bedrijfsvoering

Van diverse systemen voor de bedrijfsvoering naar één oplossing voor morgen

Utrecht.jpg
Diverse systemen naar 1 oplossing voor morgen
Minimale vereiste 70% Dekking
Overheadkosten ↓ omlaag met goede systemen

Het ERP-systeem helpt Provincie Utrecht om de interne werkprocessen - onder andere Financiën, In- en Verkoop, Personeelszaken en Facilitaire Diensten - vanuit één informatiesysteem te ondersteunen.

Naar ERP-systeem

Huidige situatie

In de huidige situatie leidt het werken met verschillende applicaties tot dubbele registraties, een overdaad aan interfaces en complexe beheerprocessen. Naast kostenbesparingen door efficiëntere inrichting van die processen, leidt een integrale duiding en opslag van gegevens tot een betere informatievoorziening. Begin 2015 is gestart met de proof of concept van het ERP-systeem. De implementatie heeft de provincie in eigen beheer uitgevoerd in samenwerking met PinkRoccade Local Government. MyBrand neemt als SAP-dienstverlener en -kennispartner de volledige hosting en het technisch beheer van het SAP-landschap van de provincie voor haar rekening.

Binnen de gestelde vraag is de Provincie Utrecht per 1 januari 2016 operationeel gegaan met de invoering van het eerste gedeelte; Finance & Projecten en In- en Verkoop.

Resultaat

Samenwerking

Eddo Verdoner, Programmamanager ERP bij Provincie Utrecht

‘“De samenwerking met PinkRoccade Local Government en myBrand verliep goed. Door de korte lijnen en resultaatgerichte opstelling konden we snel tot de beslispunten komen. De implementatie verliep daardoor soepel binnen tijd en geld. ”’

 

Deel via:

Wil je meer weten?

In de volledige klantcase gaan we in op het proces, de samenwerking en de oplossing.

De volledige klantcase bekijken?

Download document (1MB)

Financiën & Services | Efficiënter werken op Budgetbewaking, Verplichtingenadministratie, Crediteurenadministratie en Inkoop

De financiële afdeling binnen de moderne decentrale overheid heeft steeds meer interne taken en is daarnaast veel tijd kwijt aan het verwerken van gegevens, correcties en controles. Inzet van onze oplossingen maakt een sterke vereenvoudiging van bedrijfsprocessen mogelijk, zodat er efficiënter gewerkt kan worden op de gebieden budgetbewaking, verplichtingenadministratie, crediteurenadministratie en inkoop.

Financiën & Services

Experts

Maak kennis met onze experts

‘Mijn doel is om samen met de klant en ons team oplossingen te realiseren die de gemeente optimaal ondersteunen bij haar eigen doelen.’

Julius Haagh, Product Manager Financiën & Services
Julius Haagh

Ik help je graag verder

+31 6 4670 6625