Direct naar de content
icon search white

Behoud extra controle met bevestigingsbrief

future-2418645_1920.jpg (1)
thema icon
thema Procesoptimalisatie
App iVerblijf & Adres

Kies voor de 'Groene Verhuizing'

Het traditionele proces voor het verwerken van verhuisaangiftes is vaak tijdrovend en verloopt gecompliceerd. Dit kan efficiënter en dus goedkoper. iVerblijf & Adres verwerkt aangiftes waar mogelijk automatisch: De applicatie toetst de ingevoerde adresmutaties automatisch aan de hand van door de gemeente zelf in te stellen risicoprofielen. Daardoor ontstaan zogenaamde groene, oranje en rode verhuizingen. De ‘Groene Verhuizingen’ worden zonder tussenkomst van een ambtenaar verwerkt in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze geautomatiseerde verwerking vindt pas plaats vanaf het moment dat de gemeente hier klaar voor is en deze procesconfiguratie ‘aanzet’.

Behoud extra controle met bevestigingsbrief

Nadat de verhuizing succesvol automatisch is verwerkt is het wenselijk om hiervan een bevestigingsbrief te versturen naar het ‘nieuwe adres’. Dit kan eenvoudig als batch binnen iVerblijf & Adres via het proces ‘Afhandelen bevestiging verhuizing’: Binnen dit proces zie je direct een overzicht van de verwerkte verhuizingen die de afgelopen periode. Daarbij zie je in een oogopslag wat voor een soort verhuizing het is geweest; binnengemeentelijke of intergemeentelijk. En hoe deze verhuizing verwerkt is; automatisch (groen) of handmatig. Je selecteert eenvoudig de verhuizingen waarvan je een standaardbrief wilt aanmaken. iVerblijf & Adres zal in één document alle brieven onder elkaar generen zodat deze direct samen geprint kunnen worden om te versturen; batchverwerking. Deze processtap biedt de medewerkers de gewenste extra zekerheid. Want de bewoners van het ‘nieuwe adres’ zullen zeker aan de bel trekken als er iets niet klopt.

Deel via:

Waarom het werkt

Door het automatiseren van het verhuisproces kan hetzelfde werk vaak in minder tijd worden uitgevoerd. Dat maakt dat er meer tijd overblijft voor de personen die wat extra hulp nodig hebben of een speciale (verhuis)situatie kennen. Bovendien ontstaat de mogelijkheid om gericht adresonderzoek uit te voeren. De extra controle behoud je bovendien door het toesturen van een brief naar het nieuwe adres.

‘Mijn doel: 10 miljoen blije burgers én 250 tevreden gemeenten.’

Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken
Mat Keijers

Ik help je graag verder

+31 (0)6 2952 7442